[INFO] VITAMIN TERBAIK UNTUK MEMPERKUKUHKAN SISTEM IMUN

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam kenal semua pembaca…

Sistem imun badan kita memikul tanggungjawab yang besar. Ia berfungsi 24 jam sehari, tidak pernah mengambil rehat dan adalah pertahanan penting melawan penyakit dan jangkitan

Sistem imun terdiri daripada satu rangkaian sel-sel, tisu-tisu dan organ-organ yang bekerja di badan anda untuk melindungi anda daripada pelbagai organisma berbahaya, seperti bakteria dan virus. Penyelenggaraan sistem imun yang sihat melibatkan tabiat penjagaan diri dan diet seimbang yang kaya dengan nutrien, seperti vitamin. Vitamin bekerja bersama-sama untuk memastikan anda sihat, dan vitamin dengan aktiviti antioksida yang memainkan peranan penting dalam mengukuhkan sistem imun anda.

Vitamin Antioksidan
Antioksidan adalah bahan yang melindungi sel-sel anda daripada kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas. Apabila badan memproses makanan ke bawah, pengoksigenan – atau oksigen memasuki sel-sel anda – berlaku, dan proses semula jadi ini membentuk hasil sampingan sebatian yang berkeliaran dengan bebas kepada sel-sel yang berbeza dan organ-organ. Radikal bebas juga terbentuk apabila anda menghidu bahan pencemar dari persekitaran atau toksin daripada makanan. Sebatian radikal bebas menyebabkan kemudaratan sel dan keradangan jika anda tidak mempunyai cukup antioksidan untuk meneutralkan mereka dan mengelakkan kerosakan. Vitamin A, C dan E berfungsi sebagai antioksidan untuk melindungi dan menguatkan sistem imun anda.
Vitamin A
Vitamin A memainkan peranan dalam mengukuhkan sistem imun anda dengan membantu dalam pembentukan sel-sel darah putih, yang memusnahkan menyerang virus atau bakteria. Vitamin A juga melindungi mata anda, usus, saluran kencing dan sistem pernafasan. Anda boleh mendapatkan semua vitamin A yang anda perlukan setiap hari daripada makanan, termasuk lobak merah, bayam, kentang manis, mangga atau tenusu. Dos harian yang disyorkan untuk orang dewasa adalah 700-900 mcg. Jika anda mengambil vitamin tambahan A, JANGAN melebihi 3,000 mcg sehari untuk risiko ketoksikan, termasuk yang abnormal hati atau gangguan sistem saraf.

Vitamin C
Vitamin C merangsang pengeluaran dan fungsi neutrofil, sejenis sel darah putih yang memusnahkan bakteria. Vitamin ini melindungi sel-sel imun yang sihat melalui aktiviti antioksidan dan juga diperlukan untuk membina kolagen baru untuk tendon anda dan saluran darah. Dos harian yang disyorkan vitamin C untuk orang dewasa ialah 75 hingga 90 mg, dengan had tidak melebihi 2,000 mg. Sumber makanan termasuk buah-buahan sitrus, brokoli dan buah beri. 

Vitamin E
Vitamin E adalah antioksidan yang menghalang pembentukan molekul oksigen reaktif, yang membenarkan kerosakan radikal bebas. Vitamin E juga terlibat dalam mengawal selia fungsi sistem imun, tetapi penyelidikan sedang dijalankan untuk menentukan kesan yang tepat vitamin ini ke atas sistem imun. Sumber pemakanan termasuk telur, sayur-sayuran berdaun hijau, minyak sayur-sayuran dan kekacang. Pengambilan harian yang disyorkan vitamin E untuk orang dewasa adalah 15 mg, dengan had sehingga 1,000 mg. Penggunaan tinggi dos vitamin E boleh menyebabkan pendarahan, 


Read more: LIVESTRONG

Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^


[TESTIMONIAL] Rawat Injap Bocor dengan Vivix, OmegaGuard dan Vitamin E Shaklee

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam kenal semua pembaca…


DI dalam organ jantung ada empat injap yang berfungsi memastikan darah mengalir dalam satu arah saja. Injap ini dinamakan injap mitral dan aortic di sebelah kiri dan injap pulmonari dan tricuspid di kanan jantung.

Injap mitral memisahkan antara atrium kiri dan ventrikel kiri dan memastikan darah hanya mengalir daripada atrium ke dalam ventrikel. 

Daripada ventrikel kiri, darah dipam keluar ke salur darah aorta dan injap aortic memastikan darah tidak mengalir semula ke dalam ventrikel kiri dari aorta. 

Injap tricuspid pula memisahkan atrium kanan dan ventrikel kanan, manakala injap pulmonari memisahkan ventrikel kanan dan salur darah pulmonari.
Masalah injap bocor ialah apabila injap tidak dapat berfungsi dengan baik dan mengakibatkan darah mengalir ke belakang. Jika injap mitral bocor, darah mengalir semula ke dalam atrium kiri dan jika injap aortic, darah mengalir semula ke dalam ventrikel kiri.
Injap paling kerap mengalami masalah bocor adalah injap mitral dan aortic, diikuti injap tricuspid dan pulmonary
Simptom akibat masalah ini: 
  • Penat atau susah bernafas ketika berjalan atau bersenam 
  • Rasa berdebar-debar 


Ujian yang boleh mengesahkan masalah ini ialah ekokardigram atau ultrasound jantung. Di dalam ujian ini, tahap bocor injap dapat dinilai dengan tepat dan jika didapati teruk, pesakit disyorkan menjalani pembedahan injap mitral. Tiada ubat boleh mengubati masalah injap. 
Testimoni pesakit injap bocor yang mengamalkan vitamin Shaklee Vivix, Omegaguard dan juga Vitamin E

Testimoni Pn.Rusimah tentang vivix
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
PROMO NOV 2013 : VIVIX
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

✎ PERCUMA 1 botol Vivix dengan pembelian 6 botol Vivix (bernilai RM475 harga pasaran)
✎ PERCUMA keahlian Shaklee seumur hidup (bernilai RM65)
✎ PERCUMA 2 botol CoQ Health Plus (bernilai RM248 harga pasaran)
✎ PERCUMA kos penghantaran (bernilai RM10)
✎ CASH rebate Dec 2013 (bernilai RM250)

Wahhhhhh !!! Teruja kan ?? Penjimatan sehingga lebih RM1000 !!!

Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!

^_^

[TESTIMONIAL] Vitamin E Shaklee Boleh Membantu Berhenti Merokok

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam kenal semua pembaca…

Testimoni pengguna yang BERJAYA berhenti merokok dengan bantuan Vitamin E Shaklee

Rokok oh rokok!.
Rokok telah menjadi sahabat baik aku semenjak di bangku sekolah lagi, seingat aku mula-mula hisap rokok masa di tingkatan 3. Masa tu, tandas ler yang menjadi tempat berasap budak-budak sekolah. Ada jugak yang selamba hisap kat belakang kelas masa cikgu sedang menulis kat papan hitam di depan. Pengaruh yang paling kuat hingga menyebabkan aku terjebak merokok ni adalah kawan-kawan sekolah. Rokok pertama yang aku hisap ialah Gudang Garam sebab rokok kretek ni lambat nak terbakar dan boleh hisap lama sikit. Masa tu beli pakai batang jer, nak beli sekotak tak mampu, maklum ler student.

Sedar tak sedar, rupa-rupanya sudah hampir 20 tahun aku hisap rokok, daripada Gudang Garam ke Suriya, Suriya ke Benson, Benson ke Dunhill, Dunhill ke Sampoerna, Sampoerna ke LM dan brands terakhir sebelum aku berhenti merokok adalah Winston Merah. Banyak juga brands sampingan yang ditaja oleh kawan-kawan seperjuangan hinggalah ke brainset. Niat nak berhenti tu memang dah lama tersemat dalam hati ni tetapi oleh kerana terlampau ramai kawan-kawan yang mempunyai hati yang amat pemurah dan sering menghulurkan bantuan di saat aku memerlukan sebatang rokok, itulah perkara utama yang menyebabkan niat tu terbantut dan tersimpan jauh di sanubariku ini hingga dikunci menggunakan Solex. Kebiasaannya apabila melepak, ngeteh atau berbual kosong, aku mampu menghabiskan sekotak rokok, macam tak sedar jer sebenarnya seakan-akan dipukau tapi tangan akan menuju ke bibir dan bibir akan tetap menghembuskan asap.
berhenti-merokok-vitamin4kesihatan-shaklee-bantu-berhenti-merokok
Selingan jap..hihihi…. sumber gambar : KomikNiaga

Setiap tahun harga rokok akan naik tapi aku selamba jer beli, takde hal lah!…ni perokok tegar laaa..itulah kata-kata yang sering bermain dibibirku, tak pernah pun aku mengira berapa RM habis dan hangus terbakar digunakan untuk beli rokok. Betul rasanya orang kata, kalau dikumpulkan duit beli rokok ni boleh pergi Haji…hihi.

Terpaksa makan Vitamin E  Shaklee.

Dipendekkan cerita, wife aku (Cheq eem) pada mulanya hanya beli produk Shaklee ni daripada kawannya untuk makan sendiri jer. Produk pertama Shaklee yang dia beli adalah Vitamin E dan disaat dan ketika itulah aku pun terpaksa makan Vitamin E tiap-tiap hari sebelum tidur, kalau nak harapkan aku mesti tak usik la Vitamin E ni. Wife aku akan setkan jadual dan pastikan aku makan Vitamin E. Setelah sebulan makan Vitamin E ni, perkara yang paling aku perasan ialah rambut aku kurang gugur apabila mandi atau pun bangun dari tidur, sebelum ni memang banyak rambut gugur apabila shampoo rambut. Kagum jugak aku masa tu, ada juga aku google pasal Vitamin E ni, rupanya antara kebaikan Vitamin E adalah untuk kesihatan rambut.

Rasa payau dan pahit apabila merokok
Aktiviti berasapku berjalan seperti biasa sehinggalah 2 bulan lebih selepas konsisten mengambil Vitamin E dan juga Zinc Complex Shaklee (wife suruh makan jugak Zinc Complex ni). Bila hisap rokok jer tekak akan rasa payau dan pahit, mula-mula aku ingatkan rokok ni dah lemau kot?. (masuk angin). Lama kelamaan aku semakin kurang hisap rokok, rasa cam tekak dah tak boleh terima jer asap rokok tu. Makin aku hisap rokok semakin rasa pahit tekak aku sehinggalah di pertengahan bulan Mac 2013, aku nekad abis sekotak ni aku nak berhenti merokok. Masa tu aku pun macam tak confident jer dengan diri sendiri, biasanya tahan  sebulan jer sebab memang dah banyak kali cuba tapi masa bulan puasa jer 🙂 .
“Apakah kaitan Vitamin E dengan Rokok?”…sebenarnya Vitamin E ni mempunyai kandungan antioksidan yang tinggi dan berguna untuk membaiki sel-sel tubuh yang rosak akibat asap rokok serta diet antioksidan yang betul mampu mengurangkan pengaruh merokok disamping mengurangkan ketagihan nikotin.
Aku tak boleh nak pastikan atau sahkan betul ker Vitamin E Shaklee boleh membantu proses berhenti merokok? tapi aku rasa korang semua boleh buat research sendiri atau mencuba sendiri. Perkara yang paling UTAMA adalah niat dan usaha yang kental. Aku cerita ni berdasarkan pengalaman aku sendiri sebagai seorang perokok tegar tetapi selepas aku berhenti merokok secara drastik ni ada jugak simptom-simptom lain yang datang. Kalau nak tahu lagi jom sambung baca lagi kat bawah ni.

Simptom-simptom yang aku hadapi selepas berhenti merokok
Aku berhenti memang secara drastik dan terus stop merokok camtu jer, mungkin badan terkejut atau mungkin juga proses pembuangan toksik-toksik rokok dalam badan. Simptom pertama, badan aku selalu demam, on dan off, sampai 2-3 kali pergi klinik. Doktor pun risau tengok aku sebab demam tak hilang-hilang, kadang-kadang rasa badan ni lesu dan mengigil pun ada jugak. Kepala pun rasa berpusing-pusing jer bagaikan berada di awang-awangan, doktor suspek aku kena denggi dan terus kena buat blood test. Bila dapat result, doktor cakap ok, cuma virus demam biasa jer. Simptom kedua, batuk aku berpanjangan selama sebulan. Masa ni, aku teruskan makan Vitamin E dan kadang-kadang wife aku suruh makan OmegaGuard Shaklee (katanya untuk hilangkan batuk).

Demam dan batuk aku berterusan selama sebulan dan sekarang badan dah kembali normal seperti biasa, takda demam lagi kecuali nak dapatkan MC kat doktor jer..hihi 🙂 . Adakah simptom-simptom ini disebabkan aku berhenti merokok secara mengejut?.. aku memang tak pasti!. mungkin YA! atau mungkin TIDAK! . Yang penting aku dah 6 bulan tidak merokok dan aku nak teruskan begitu. Sekarang ni, kalau lepak dengan kawan-kawan yang masih merokok pun, aku takda rasa gian pun nak merokok dan yang paling hairannya!. aku sekarang tak boleh cium bau rokok, rasa semput lak, mungkin dulu dah lali dengan bau asap rokok.

Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^

maklumat lanjut, boleh PM Nord di page Miracle Vitamins   
direct emel, [ nord.miraclevitamins@gmail.com ] 
  sms / whatsapp [ 012-2050258 ]    
pasti ada sesuatu yang istimewa untuk rakan blog miraclevitamins.blogspot.com!!

[TESTIMONIAL] Hilangkan Tumit Merekah Dengan Shaklee Collagen Powder

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam kenal semua pembaca…

Tips merawat tumit merekah


Punca tumit merekah (pecah-pecah)
1. Kulit kering
2. Kerap memakai kasut yang terbuka seperti sandal
3. Berat badan berlebihan
4. Memakai kasut yang tidak sesuai
5. Alah terhadap sesetengah jenis sabun
6. Alah terhadap simen lantai
7. Mengabaikan penjagaan kaki dan menyebabkan tumit semakin teruk

Ok,jadi bagaimana kita nak merawat tumit yang kerap merekah ini? Berbalik kepada puncanya semula. Cek balik mana satukah punca yang berkaitan dengan diri kita dan cubalah untuk perbaiki dengan mencari penyelesaian yang berkaitan dengan punca. Seperti contoh, jika puncanya adalah berat badan yang berlebihan, maka eloklah kita cuba menurunkan sedikit berat badan sekurangnya ke tahap yang ideal, dan seterusnya.

Akan tetapi, kalo semua cara anda telah cuba, dan still tak berjaya, apa kata anda cuba amalkan pengambilan Shaklee Collagen Powder pula…InsyaAllah berhasil

Testimoni Pengguna


Selain Collagen Powder, anda juga boleh amalkan makan Vitamin E Shaklee. Vitamin E ini yang kaya dengan GRAPE SEED EXTRACT, MINYAK GANDUM, MINYAK KACANG SOYA dan yang paling best sekali, ianya juga mengandungi 10gram SELENIUM semulajadi yang membantu badan menyerap Vitamin E ini dengan LEBIH BAIK & LEBIH EFFISIEN, sekaligus dapat membantu memelihara sel-sel dan otot-otot kita.

Dalam erti kata lain, Vitamin E ini akan membantu merawat sel-sel badan kita dari dalam, sekali gus menggantikan sel-sel yang telah rosak dengan sel-sel yang baru, yang lebih baik. Apabila ini berlaku, secara tidak langsung, tumit yang merekah tadi akan dirawat juga tanpa kita sedari dan tadaaa…muncul lah tumit yang licin dan menawan. Barulah tak malu kalo nak pakai kasut yang tak bertutup kan…

Untuk tambahan, anda juga boleh amalkan menyapu krim Herbal Blend Shaklee. Gabungan Vitamin E dan Herbal Blend ini mampu menjadikan tumit anda cantik menawan dan licin berkilat seperti kulit bayi. Selain merawat tumit merekah, krim Herbal Blend ini juga mampu merawat kulit yang melecur, gatal-gatal akibat digigit serangga, ekzema dan sebagainya. Ianya sesuai digunakan seisi keluarga, termasuk bayi kerana kandungannya yang bebas bahan kimia sekaligus tidak memudaratkan.

Jadi apa yang ditunggu lagi. Takkan nak biarkan masalah tumit merekah terus menghantui diri anda. Sudah tentu anda menginginkan tumit yang cantik dan licin, sesuai dengan wajah anda yang cantik bercahaya kan…Barulah matching, betul tak??? ^__^

Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^

maklumat lanjut, boleh PM Nord di page Miracle Vitamins   
direct emel, [ nord.miraclevitamins@gmail.com ] 
  sms / whatsapp [ 012-2050258 ]    
pasti ada sesuatu yang istimewa untuk rakan blog miraclevitamins.blogspot.com!!

[INFO] Pemilihan Makanan SIHAT

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam kenal semua pembaca…
Mengambil makanan sihat adalah suatu cara medapatkan kulit cantik. Kesihatan dan kecantikan saling berkait rapat. Jika kita sihat, secara tidak langsung kecantikan kita akan semakin menyerlah.

Banyakkan makan sayur dan buah sangat bagus untuk mendapatkan kulit sihat. Pun begitu jangan dilupakan pengambilan karbohidrat dan protein kerna makanan ini juga membantu kita lebih sihat.

Untuk mencantikkan kulit, vitamin E sangat membantu anda. Ambil lebih banyak sumber makanan yang mengandungi vitamin E supaya anda memperoleh kulit yang anda inginkan.

Khasiat Vitamin E 

1. Vitamin E terkenal sebagai antioksida yang baik. Ia menghalang kehadiran radikal bebas dalam tubuh kita. Radikal bebas yang akan merosakkan sel-sel badan ini adalah punca kepada pelbagai penyakit seperti kanser khususnya kanser prostat.

2. Vitamin E Shaklee disertai dengan Selenium. Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa Selenium. Pengambilan Vitamin E haruslah lengkap dengan Selenium untuk mendapatkan kesan pengambilan yang optimum. Tanpa Selenium, ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka masa panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik.

3. Vitamin E dikatakan sebagai vitamin untuk awet muda kerana ia melambatkan proses penuaan. Sifatnya sebagai antioksida menghalang kehadiran radikal bebas yang merosakkan sel dan seterusnya membuatkan seseorang itu nampak tua sebelum usia. Ia juga membantu fungsi pembaikan DNA serta memberi perlindungan kepada sel2 badan yang mana akan membantu kulit, jantung, otot dan sel merah dalam keadaan sihat.

4. Vitamin E turut membantu mempercepatkan proses pembaikan luka. Oleh itu, ianya amat sesuai bagi ibu-ibu menyusu yang mengalami masalah nipple crack atau puting melecet. Pengambilan Vitamin E secara teratur dapat mencerahkan bahagian puting yang telah menjadi gelap berikutan kehamilan serta mengurangkan kesan regangan kulit atau stretch mark.

5. Vitamin E turut dikatakan sebagai vitamin kecantikan kerana membantu menghilangkan parut dan jeragat serta membantu kulit berseri. Ia juga dapat menghalang sunburnsekiranya diambil bersama2 vitamin C.

6. Selain itu, ia juga membantu mengekalkan kelembapan kulit dan seterusnya mengelakkan kekeringan, kegatalan dan kulit yang merekah.

7. Masalah kedinginan atau low sex drive yang sering dialami oleh ibu-ibu menyusu berikutan kehadiran hormon prolaktin yang tinggi dapat diatasi dengan pengambilan vitamin E. Selain itu, vitamin E juga dapat membantu meningkatkan kesuburan wanita sekaligus meningkatkan peluang kepada yang ingin mendapatkan zuriat. Sebab itulah vitamin E turut dikenali sebagai vitamin cinta.


8. Bagi yang mempunyai masalah pre-menstrual yang teruk, Vitamin E dapat membantu mengurangkan kesakitan akibat PMS.

9. Pengambilan 100iu vitamin E sehari dapat mengurangkan risiko serangan jantung. Manakala pengambilan sekurang-kurangnya 400iu sehari dapat menghalang risiko penyakit Alzheimer. Vitamin E Shaklee mengandungi 400iu dalam satu kapsul!


PERBEZAAN VITAMIN E SHAKLEE BERBANDING VITAMIN E DI PASARAN

  1. Vitamin E Shaklee adalah bersumberkan asli – natural/organic – ia lebih mudah diserap oleh badan berbanding sumber kimia/tiruan 
  2. Vitamin E Shaklee terdiri daripada Vitamin E d-alpha tocopherol concentrate and d-alpha tocopheryl acetate – membuktikan ianya from natural source. Untuk info, satu huruf ‘l’ or ‘dl’ menunjukkan ia sumber tiruan or kimia – bahaya untuk tubuh anda. (check yours now!)
  3. Mengandungi 400IU, lengkap dengan Selenium (as selenium yeast) untuk memastikan penyerapan pada tubuh dengan lebih sempurna

Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^

maklumat lanjut, boleh PM Nord di page Miracle Vitamins   
direct emel, [ nord.miraclevitamins@gmail.com ] 
  sms / whatsapp [ 012-2050258 ]    
pasti ada sesuatu yang istimewa untuk rakan blog miraclevitamins.blogspot.com!!

[INFO] CARA YANG BAGUS UNTUK MENGHASILKAN SPERMA YANG SIHAT

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Salam kenal semua pembaca…
Diet & Nutrients for Healthy Male Fertility
Diet has a big impact on sperm health and male fertility. What you are eating today is impacting the sperm that will be swimming 3 months from now.

Study findings show a range of 42 to 76 days from the time of sperm production to ejaculation in normal men.

So the changes that you make today are impacting the sperm you will be using two to three months from now. So that is the amount of time it will take for diet, herbs and supplements to have an effect.

Here are the nutrients specifically needed for healthy male fertility diet, they should be added to the diet as well as supplemented:

NUTRIEN dan MAKANAN BERKHASIAT DIPERLUKAN DALAM DIET ANDA

1. Zink – tahap zink meningkatkan kesuburan lelaki dengan ditunjukkan melalui peningkatan tahap sperma, memperbaiki bentuk, fungsi dan kualiti sperma lelaki dan mengurangkan ketidaksuburan.

**Sumber makanan – hati lembu, tiram, daging, biri-biri, daging rusa, bijan, biji labu, dadih, ayam Belanda, kacang hijau dan udang. Zink boleh rosak jika dimasak dan beberapa jenis makanan yang tinggi kandungan zink lebih baik dimakan mentah, misalnya daripada tumbuhan.

2. Selenium – diperlukan untuk menghasilkan sperma. Kajian menunjukkan lelaki yang kurang kandungan sperma juga didapati mempunyai kandungan selenium yang rendah.

**Sumber makanan : hati, ikan jenahak, ikan kod, ikan halibut, tuna, salmon, sardin, udang, cendawan butang dan ayam Belanda

3. CoQ10 – meningkatkan mortaliti sperma dalam air mani. Ia juga antioksidan penting yang membantu melindungi sel daripada kerosakan akibat radikal bebas. Ia mungkin memberi kesan lebih baik kepada kesihatan telur 

**Sumber makanan : ditemui dalam makanan laut dan organ lembu. Jumlahnya menurun dalam haiwan yang sudah tua.

4. Antioxidants – Antioxidants are one of the most important components to having healthy fertility that every man and women needs to focus on. Antioxidants help to protect the sperm from free radical damage. Free radicals are able to damage both sperm cell health and the cell’s DNA. The DNA of both partners is the future blueprint for a child. Damaged DNA is known to cause miscarriages or birth defects/developmental problems for the future child. Studies have also shown a connection between oxidative stress caused from free radicals and male infertility. Network Antioxidants was created by Dr. Lester Packer, the leading antioxidant expert in the United States. It contains all of the most important antioxidant nutrients in a capsule form which you can take one capsule, twice a day. This blend is great for both men and women and should be a part of everyone’s health program, especially for sperm health.

MAKANAN SEMULAJADI LEBIH BAIK DARIPADA PIL

-> Vitamin E meningkatkan kesihatan dan mortaliti sperma lelaki. Kajian menunjukkan kekurangan Vitamin E menyebabkan ketidaksuburan pada tikus. Sumber makanan mengandungi Vitamin E ialah biji bunga matahari, almond, buah zaitun, bayam, betik dan sayuran berwarna hijau gelap.

-> Lelaki yang tahap asid folik rendah meningkatkan risiko bagi sperma mengandungi terlalu sedikit atau banyak kromosom. Sumber makanan: hati, kekacang, kacang pinto, asparagus, bayam dan kacang merah besar.

MAKANAN SEMULA DARIPADA SUMBER LAUT ADALAH ‘RAKAN’

1. B12 – dapat meningkatkan jumlah sperma. Sumber makanan: jenis kerang, tiram, kupang, hati, telur ikan, ikan, ketam, udang kara, daging, biri-biri dan keju.

2. Vitamin C – Dapat mempertingkatkan kualiti sperma dan melindungi Deoxyribonucleic acid (DNA) daripada rosak. Ia juga mengelakkan sperma daripada berkelompok, menjadikan ia lebih bergerak. Sumber makanan: Banyak terdapat dalam tumbuhan dan buah termasuk cili merah, brokoli, kranberi, kubis, kentang, tomato dan buahan sitrus.

3. L-Carnite – Makanan yang diperlukan untuk sel sperma berfungsi normal.

Sperma boleh menjadi lebih terdedah kepada faktor alam sekitar seperti pendedahan panas berlebihan atau bahan kimia bertoksik. 

Untuk memelihara kesuburan:-

  1. Elakkan memakai seluar dalam ketat atau seluar pendek olahraga. Sekiranya anda penunggang basikal atau duduk dalam jangka masa yang lama, ubah kedudukan seperti berdiri seketika. 
  2. Jangan letakkan komputer riba di paha anda. 
  3. Elakkan mandi dalam tab panas, sauna dan mandian wap. 
  4. Selain itu, hindari merokok. 

Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^

maklumat lanjut, boleh PM Nord di page Miracle Vitamins   
direct emel, [ nord.miraclevitamins@gmail.com ] 
  sms / whatsapp [ 012-2050258 ]    
pasti ada sesuatu yang istimewa untuk rakan blog miraclevitamins.blogspot.com!!

[TESTIMONIAL] Tonsil dan rawatannya dengan vitamin Shaklee..


Apakah itu Tonsil?

Tonsil ialah sejenis tisu limfoid yang merupakan sebahagian dari sistem pertahanan badan. Tisu limfoid ini terdiri daripada sejenis sel dipanggil limfosit yang penting untuk bertindak melawan penyakit. Terdapat 3 jenis tonsil yang terdapat di rongga mulut:-

1. Adenoids – tonsil yang terletak di belakang hidung
2. Lingual tonsils – tonsil di belakang lidah
3. Palatine tonsils – tonsil di tekak yang sedang kita perkatakan.


Apa itu radang tonsil atau tonsillitis?

Tisu limfoid adalah sebahagian daripada sistem kelenjar limfatik diseluruh tubuh dan kawasan usus yang boleh membengkak sekiranya ada jangkitan. Sebagai contoh kelenjar limfatik di leher, boleh membengkak sekiranya terdapat jankitan di dalam mulut misalnya. Pembengkakan ini adalah reaksi kepada jangkitan untuk menghasilkan lebih banyak sel untukmelawan penyakit.

Oleh itu, apabila terdapat jangkitan di dalam tekak, sebagai salah satu sistem limfatik, tonsil ini akan menjadi bengkak dan menjadi radang yang disebut tonsilitis atau radang tonsil.

Apakah penyebab dan gejala radang tonsil?

Tonsilitis boleh disebabkan oleh jangkitan virus ataupun jangkitan bakteria di dalam tekak. Jangkitan bakteria seperti streptococcus boleh menyebabkan tonsil bengkak dan bernanah. Jangkitan virus seperti Epstein Barr Virus, adenovirus atau measles boleh juga menyebabkan pembengkakan tonsil juga.

Antara gejala radang tonsil ialah :-
1. Sakit tekak yang kadang2 teruk
2. Tidak boleh menelan atau sakit apabila menelan
3. Demam yang kadang2 sangat tinggi
4. Sakit kepala dan sakit-sakit badan
5. Suara garau atau hilang suara
6. Kadang-kadang ada bengkak pada leher.
7. Mulut berbau busuk
8. Berdengkur waktu tidur

Sumber : Dr Azwan
Testimoni pengguna

Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^

maklumat lanjut, boleh PM Nord di page Miracle Vitamins   
direct emel, [ nord.miraclevitamins@gmail.com ] 
  sms / whatsapp [ 012-2050258 ]    
pasti ada sesuatu yang istimewa untuk rakan blog miraclevitamins.blogspot.com!!