[INFO] KOMBO ESP SUPER SPECIAL YANG DIGEMARI RAMAI!

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam kenal semua pembaca…

ESP adalah suplemen yang sangat MULTI-PURPOSE.. orang kata dia ni macam ala-ala “PLAYGIRL”.. kenapa? sebab dengan semua “pakwe” dia nak kawan.. hehe.. tapi still, orang suka dia juga! 


ESP memberikan banyak kebaikan kepada mereka yang mengamalkannya.. dan apabila dipadankan dengan suplemen lain, kesan nya lagi MELETOP!


Jom dapatkan salah satu KOMBO ESP ini pada harga MENARIK sempena PEMBUKA tahun 2014. Tawaran harga sah sehingga jam 9.30 malam ini SAHAJA! Potongan harga sehingga 15%!!!

Ini apa kata mereka yang telah pun mengambil ESP!
✔ “alhamdulillah.. saya amalkan esp dengan omega start dari minggu ke-25, rasa badan lebih bertenaga.. baby pun ok”
✔ “sis nak beritahu.. saya dah preg 5 minggu.. alhamdulillah.. sy ambil esp + gla dah dua bulan.. syukur, rezeki”
✔ “alhamdulillah, sis.. esp dengan alfalfa betul2 bantu sy.. production susu sy dh byk skrg, baby pn cepat kenyang”
✔ “berat bdn sy dah kurang 5 kg, sis.. baru je amik esp ngn lecithin sebulan lebih.. alhamdulillah.. seronok! tq, sis..”
✔ “alhamdulillah memang best amik esp + zinc tu.. luka bersalin cepat sembuh, badan pun lebih bertenaga compare dengan masa bersalin anak first..”
✔ “syukur, gastric sy dh berkurangan dah, sis.. sy continue makan esp ngn peppermint tu setiap hari”
✔ “husband sy kata kulit sy nampak lain.. lebih lembut.. ni semua penangan esp dgn vitamin e.. mmg best!”
Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^


Advertisements

[TIPS] SET HAMIL SHAKLEE MENGURANGKAN KELETIHAN IBU

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam kenal semua pembaca…


Keletihan merupakan perkara biasa yang dialami oleh kebanyakan ibu yang sedang hamil. Ini kerana sewaktu hamil, seorang ibu menanggung berat baby untuk dibawa bersama. Dan ini boleh menyebabkan keletihan kepada ibu hamil. Set Kehamilan Shaklee boleh membantu anda, ibu yang hamil, untuk lebih bertenaga dan mengurangkan keletihan sepanjang tempoh kehamilan anda.

Apakah supplement Shaklee yang terdapat dalam SET HAMIL?
✔ ESP
✔ Vita-Lea
✔ Sustained Release Vita-C Plus
✔ B-Complex
✔ OsteMatrix
✔ OmegaGuard (untuk trimester kedua dan ketiga)


Shaklee dapat memudahkan anda membuat pilihan.



Apakah kebaikan yang akan dirasai oleh IBU HAMIL?
❥ membantu meningkatkan bekalan darah
❥ mengurangkan risiko kecacatan neural tube
❥ mengelakkan anemia
❥ membantu mengurangkan masalah Hb rendah
❥ membantu memberikan tenaga sepanjang hari
❥ mengurangkan rasa lenguh-lenguh kaki

Apakah kebaikan untuk JANIN?
❂ menyokong perkembangan janin
❂ menggalakkan pertumbuhan tulang dan tunas gigi
❂ menyokong perkembangan otak (minda) janin

Ini Testimoni pengguna kami


Hubungi kami untuk mendapatkan supplement Shaklee anda bagi memenuhi nutrisi anda sewaktu anda hamil, dan juga selepas bersalin. Kami akan memberikan FREE CONSULTATION kepada anda. Tawaran terbuka sehingga bila-bila! 

Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^


[TESTIMONIAL] Bagaimana Saya Diet Dengan Shaklee

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam kenal semua pembaca…

Ramai orang salah faham dengan definisi diet. Diet adalah pengambilan gizi makanan yang seimbang setiap hari. (saya elaborate sendiri). Apa yang ramai orang buat, diet = tak makan nasi, makan roti sahaja, berlapar etc.

Saya sudah 2 kali beranak.
Beranak pertama kali,amik masa 1 tahun 8 bulan untuk ‘rasa’ kurus balik.
Tup tup, saya pregnant lagi pulak. 😉

Beranak kali kedua, saya ‘rasa’ saya cepat kurus balik.
Alhamdulillah.
Sakit-sakit sendi, sengal-sengal badan pun tak ada.
Mungkin sebab lebih disiplin masa berpantang.
Cepat jer berat turun..Dalam pantang dah loss weight 10kilo’s


Ini gambar selepas bersalin..Relax je duduk bersila kan??? memang tak rasa ‘ngilu’ sebab tak banyak jahit pun..Alhamdulillah..mudah bersalin kali ni..proses bersalin pun cepat je..berat masa ni 63kg
Ini lah antara vitamin yang saya amalkan semasa dalam pantang sehingga kini. Masa tu vitamin C habis setahun kan, so saya gantikan dengan Vitamin E sebagai antioksidan dan penyembuhan dalaman selepas bersalin..

inilah antara 3 produk shaklee yang membantu saya diet sambil menyusukan bayi saya. ALFALFA COMPLEX + OMEGAGUARD + ESP

sebelum saya cerita fungsi untuk setiap 1, biar saya beritahu keberkesanannya pada saya.

Seminggu selepas bersalin saya amalkan makan alfalfa, 
angin tak sudah-sudah keluar dari badan saya. atas bawah keluar angin..serius ;p
Alfalfa juga membantu meningkatkan pengeluaran susu semasa tempoh berpantang..

seminggu lepas saya amalkan omegaguard 3 biji sehari,
perut saya (akibat mengandungkan 2 orang putri) dah kembali kempis.
serius!
happy bukan kepalang.
Alhamdulillah, dengan izin Allah, omegaguard dapat bakar lemak-lemak degil tu dalam masa seminggu je.

Dalam masa yang sama, saya tersedar yang kulit saya semakin tulus dan mulus.
bila garu2, tak de lagi bekas2 putih tanda kulit kering.
ini bermakna, ESP telah menjalankan fungsinya dengan baik sekali dalam tubuh saya.
Alhamdulillah, sekali lagi dengan izin Allah, ESP dapat membekalkan protien yang saya perlukan setiap hari dan telah melembapkan kulit saya.


ok…sekarang saya cerita kenapa perlu ambil 3 suplement ini untuk dapatkan impak yang maksima (macam cerita filem IMPAK MAKSIMA pula)

Untuk kurus secara sihat, kita perlukan 3 elemen penting.


1. Detox ~ ALFALFA / HERB LAX
2. Pembakar lemak ~ LICITHIN / OMEGAGUARD
3. Protein ~ ESP / CINCH


saya explain secara ringkas saja ye supaya mudah faham.
1st 
kita kene detox kan dulu badan kita, bersihkan usus supaya suplemen dan vitamin mudah serap.
bila mudah serap, cepatlah vitamin tu memberi kesan.


2nd 
kita terus pada tujuan kita untuk kurus dengan membakar lemak2 tepu di badan.
kebanyakkan kita ni gemuk di sebabkan lemak2 yang tak terurai dalam badan.

3rd 
lepas lemak2 tadi sudah terbakar, kita mesti mengototkan semula bahagian2 lemak yang dah terbakar supaya tidak lah gelebeh2 di bahagian tu.


mudah kan?
itu lah konsep peng’kurus’an diri dengan shaklee.


TAPI…
3 supplement tadi, bukan semata2 untuk detox, bakar lemak dan membina otot. Setiap 1 suplemen tu ada kebaikannya yang lain.

apa kebaikannye?
teruskan membaca..

ALFALFA COMPLEX

  • mencuci hati, darah dan usus
  • melawan alahan
  • baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut
  • menyingkirkan lemak dan kolestrol
  • melawan tumor
  • melegakan keletihan
  • mencegah / merawat atritis


OMEGAGUARD

  • menyerap vitamin yang larut lemak
  • melindungi hati
  • pemecah lemak dan kolestrol
  • pelangsingan
  • mencantikkan otot dan kulit
  • memperbaiki alergi
  • mempertingkatkan daya ingatan
  • meringankan stress
  • menghalang tekanan darah tinggi
  • memperbaiki prostat lelaki
  • meringankan sembelit

ESP

  • awet muda
  • baik untuk hormon
  • baik untuk prostat
  • kulit remaja
  • pembekal tenaga
  • membaiki pigmentasi
  • membaiki memor
so,
macam mana?
nak cuba diet cara saya?
saya makan nasi macam selalu. saya tak bersenam macam selalu juga. tapi saya dapat langsingkan tubuh saya. Dibawah ni gambar semasa pergi bercuti ke Johor pada bulan November 2013 lepas. Berat saya dah kembali ke asal 49kg…:)



Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^


[INFO] 11 Nutrien Paling Penting Untuk Bayi Anda Kuat dan Sihat

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Salam kenal semua pembaca…

Berikut adalah 13 nutrien paling penting yang anda perlu mencari untuk mendapatkan faedah maksimum daripada mereka.
Asid folik. Asid folik dari folat adalah asas nutrien penting yang boleh mengurangkan risiko kecacatan tiub neural bayi anda sebanyak 70%. Anda boleh memperolehinya dari sayuran hijau gelap, kacang, buah-buahan sitrus, tetapi kuantiti yang anda perlukan adalah 400mcg(mikrogram) sehari tetapi 800mcg sehari akan jauh lebih bermanfaat untuk mengelakkan sebarang jurang nutrisi dalam diet anda. 

Kalsium. Kebanyakan orang tidak mendapat kalsium yang cukup dan apabila hamil kuantiti kalsium yang cukup adalah penting untuk menggalakkan tulang dan gigi yang kuat untuk anda dan bayi anda. Kalsium juga membantu anda dan pergerakan bayi anda, sistem saraf dan otot untuk berjalan dengan baik. Kajian menunjukkan bahawa pengambilan kalsium semasa mengandung mengurangkan risiko tekanan darah tinggi, yang dikaitkan dengan preeclampsia. Jadi berapa banyak yang anda perlukan? Pendapat berbeza dan vitamin pranatal adalah dari 25mg untuk 1000mg kalsium dalam setiap dos harian. 

Zat Besi. Ramai wanita mengalami tahap zat besi yang rendah semasa mengandung dan ini boleh menjadi kebimbangan kepada mereka. Zat Besi diperlukan untuk menyokong pembangunan otot dan sel-sel darah, dan juga untuk mencegah anemia – satu keadaan yang merendahkan bilangan sel darah merah yang sihat. Kedua-dua anda dan bayi anda perlu mempunyai tahap zat besi yang baik untuk mengurangkan risiko komplikasi. Syor rasmi untuk zat besi adalah sekitar 17mg sehari, tetapi kerana ia adalah begitu mudah untuk menjadi kurang semasa mengandung, para profesional mengesyorkan dos yang lebih tinggi daripada 27mg sehari. 

Vitamin D. Kita tidak mendapat cahaya matahari yang cukup untuk membantu badan kita menghasilkannya. Apabila hamil, ini boleh menyebabkan komplikasi. Kekurangan vitamin D telah dikaitkan dengan pertumbuhan janin yang lemah, pertumbuhan tulang dan penyerapan kalsium. Jumlah yang disyorkan vitamin D setiap hari adalah 400 UI dan hampir semua vitamin pranatal berpegang kepada julat ini. 

DHA. Juga dikenali sebagai Asid Lemak, sesetengah, DHA adalah asid lemak perlu yang membentuk kira-kira 60% daripada otak anda dan otak bayi anda. Wanita yang mengambil asid lemak omega-3 setiap hari mempunyai bayi dengan pembelajaran yang lebih sedikit dan kesukaran mental dan IQ yang lebih tinggi daripada bayi yang tidak mendapat nutrien ini. The Associated Press telah melaporkan bahawa pakar pemakanan percaya omega 3, dan khususnya DHA, adalah pembina otak utama yang secara langsung berkaitan dengan kesihatan otak dan kecerdasan. Jumlah harian yang disyorkan berbeza tetapi 600mg DHA dalam makanan tambahan minyak ikan berkualiti tinggi yang sempurna. Sesetengah vitamin pranatal tidak mengandungi DHA juga, tetapi sumber ikan adalah sangat penting, seperti proses pembuatan untuk mengelakkan logam berat dan toksin dari mencemarkan DHA. 

Vitamin C. Vitamin C membantu membina kolagen, protein yang membina tulang rawan, tendon, tulang, dan kulit untuk bayi anda. Ia juga sangat baik melawan jangkitan dan melindungi bayi anda daripada kerosakan oksidatif. Ia juga membantu penyerapan zat besi untuk memastikan semua zat besi yang anda ambil adalah digunakan dengan baik untuk membina bayi yang sihat. Dos julat optimum adalah 70-100mg setiap hari.

Thiamine. Thiamine juga dikenali sebagai vitamin B1 atau thiamin dan adalah penting untuk menukar karbohidrat kepada glukosa untuk memberikan tenaga dan bayi anda. Ia adalah penting untuk perkembangan otak bayi anda dan meningkatkan sistem saraf, otot dan jantung. Dos yang diperlukan untuk kehamilan yang sihat dan bahagia adalah rendah, dengan vitamin pranatal terbaik menyediakan kira-kira 1.5mg setiap hari.

Riboflavin. Seperti Thiamine, riboflavin hanya diperlukan dalam dos yang kecil, sekitar 1.5-1.7mg sehari. Untuk kehamilan anda, riboflavin adalah penting untuk pertumbuhan bayi dan kekurangan vitamin, yang juga dikenali sebagai vitamin B2, boleh merosakkan perkembangan bayi dalam kandungan. Ia juga melegakan kekejangan ketika mengandung.

Vitamin B12. Seperti asid folik, vitamin B12 yang diperlukan untuk membangunkan bayi anda tiub neural untuk mengelakkan masalah neurologi sepanjang hayat. Kajian awal juga menunjukkan bukti bahawa kekurangan vitamin boleh menyebabkan kemandulan, keguguran dan kelahiran pramatang. Satu dos yang rendah 4-6mcg adalah lebih daripada cukup untuk memastikan anda dan bayi sihat.

Zink. Salah satu komplikasi yang paling serius anda boleh mempunyai dalam kehamilan anda melahirkan bayi dengan berat lahir yang rendah. Tahap zink yang rendah telah dikaitkan dengan berat lahir kurang, dan ini adalah mengapa anda perlu mendapatkan ia sebagai sebahagian daripada rutin vitamin pranatal anda. Bayi dengan berat lahir yang kurang adalah 40 kali lebih berkemungkinan untuk mempunyai masalah kesihatan jadi ia adalah penting untuk melakukan semua yang anda boleh untuk mengelakkan ini. Dos yang disyorkan zink setiap hari adalah 15mg, tetapi makanan tambahan yang terbaik meningkatkannya kepada kira-kira 25mg. Ia bukan satu vitamin toksik jadi tambahan hanya akan memberi manfaat kepada anda dan bayi anda tanpa sebarang kesan berbahaya.

Bila Anda Perlu Mulakan Mengambil Vitamin pranatal dan Berapa Lama???
Sebaik-baiknya, anda perlu mula mengambil vitamin pranatal tiga bulan sebelum hamil – selalunya sebelum anda tahu bahawa anda sedang hamil.

Apabila anda hamil, anda perlu mengambil vitamin pranatal anda untuk sepanjang kehamilan. Ini amat dinasihatkan kerana ia memastikan bahawa anda memberikan bayi anda semua vitamin dan nutrien dia perlu sehingga ke kelahiran – yang lebih cenderung untuk menjadi kelahiran yang sihat dan semulajadi jika pemakanan anda sempurna dengan tiada jurang nutrisi.

Ada kadang-kadang beberapa kesan sampingan daripada mengambil vitamin pranatal sepanjang kehamilan seperti loya dan sembelit.

Jika vitamin anda menyebabkan anda sebarang loya:
  1. Ambil vitamin anda pada waktu malam.
  2. Mengambil vitamin dengan makanan ringan dan / atau minuman
  3. Mengunyah gula-gula selama beberapa minit selepas mengambil vitamin.

Untuk sembelit disebabkan oleh peningkatan pengambilan zat besi, anda boleh melakukan mana-mana atau semua yang berikut untuk melegakan masalah:
  1. Minum banyak air (anda perlu melakukan ini sahaja)
  2. Makan banyak serat dalam diet anda
  3. Tanya doktor anda untuk pelembut najis, atau menggunakan psyillium sekam suplemen serbuk.

Vitamin pranatal Yang Disyorkan


Kombinasi unik mempunyai beberapa manfaat yang besar:
  1. Tiada demam sepanjang kehamilan kedua ini
  2. Tiada loya atau ketidakselesaan perut melalui kehamilan.
  3. Peningkatan tenaga dan semasa mengandung.
  4. HB sentiasa dalam julat terbaik!
  5. Tiada kemurungan pasca kehamilan atau kesedihan – hanya kebahagiaan tulen .
  6. ” cahaya ” mengandung yang semua orang perasan.

Sudah tentu, manfaat yang paling penting adalah saya telah melahirkan seorang bayi perempuan yang comel, Nur Dhiya Humaira, yang mempunyai sempurna sifat tubuh badan, dilahirkan tepat pada masa, dan yang membuka luas matanya untuk melihat kami dengan segera (nampaknya, sesuatu yang hanya bayi benar-benar sihat lakukan) Kami tidak mempunyai masalah dengan ruam lampin, jangkitan kulit atau sistem pencernaan bayi kami.


Saya benar-benar yakin bahawa gabungan vitamin pranatal ini adalah pendekatan terbaik untuk kehamilan yang baik dan saya tahu bahawa ia akan memberi anak anda permulaan yang terbaik dalam kehidupan dengan memberikan mereka semua bahan-bahan penting yang mereka perlukan untuk menjadi kuat dan kesihatan. Anda berhutang kepada diri sendiri dan bayi anda untuk mendapatkan pemakanan yang terbaik dan saya yakin dan percaya dengan gabungan vitamin prenatal ini. 

Tesatimoni pengguna kami



Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^



[INFO] DHA NUTRIEN PENTING SEMASA HAMIL

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam kenal semua pembaca…

DHA, atau asid docosahexaenoic, adalah sejenis omega-3 asid lemak dan juga nutrien penting untuk perkembangan yang sihat dan normal dalam otak kita, mata dan sistem saraf. Kajian yang dijalankan menunjukkan bahawa DHA membawa banyak kelebihan dan faedah kepada kedua-dua ibu-ibu mengandung dan orang-orang kecil mereka. Oleh itu, di samping lain-lain nutrien seperti asid folik dan kalsium, DHA juga perlu dikira sebagai nutrien penting bagi wanita hamil.

Badan kita memerlukan Omega-3 lemak untuk berfungsi dengan baik tetapi ia tidak boleh dihasilkan oleh badan kita. Orang dewasa mendapat nutrien DHA daripada makanan dan suplemen. bayi di dalam rahim ibu kita mendapatkan lemak penting ini dari ibu mereka manakala bayi yang baru lahir mendapatkan DHA daripada susu ibu atau susu dan formula bayi yang diperkayakan dengan DHA.  Bayi di dalam kandungan rahim ibu dan bayi baru lahir mereka amat bergantung kepada ibu-ibu mereka untuk sumber pemakanan, ia adalah penting bahawa ibu mengandung mendapatkan jumlah DHA yang cukup dalam diet harian mereka. .
Sumber DHA yang baik
DHA boleh didapati dalam makanan seperti halibut, ikan kod, tunggal, salmon, herring, sardin, telur, daging, ikan bilis, kacang walnut dan minyak walnut. Pilihan lain adalah DHA yang diperolehi daripada suplemen minyak ikan atau alga, dengan alga biasanya disyorkan sebagai lembut pada perut. Walaupun ikan adalah sumber yang sangat baik DHA, ramai doktor menasihatkan wanita hamil dan menyusu untuk mengelakkan ikan kerana kehadiran potensi bahan cemar seperti merkuri, yang boleh memberi kesan buruk kepada kesihatan ibu dan bayi dalam kandungan.
Bagaimana DHA memberi manfaat kepada ibu semasa hamil? 
Suplemen DHA boleh meningkatkan tahap DHA dalam darah dan payudara susu ibu. Bayi didalam kandungan mendapatkan pemakanan yang penting dari awal jika ibu mengambil suplemen ketika cuba untuk hamil, sepanjang tempoh kehamilan dan semasa penyusuan. Ia boleh membantu dalam perkembangan yang sihat otak bayi, mata dan sistem saraf. Berikut adalah beberapa faedah DHA boleh mempunyai untuk kanak-kanak dan ibu:
Satu kehamilan sihat 
Kajian menunjukkan bahawa wanita hamil yang mengambil DHA kurang terdedah kepada bayi pramatang dan kemurungan selepas bersalin.

Pertumbuhan otak dan perkembangan kanak-kanak itu 
Beberapa kajian menunjukkan bahawa pengambilan DHA oleh ibu-ibu mempunyai kesan positif ke atas kognitif anak mereka dan perkembangan motor. Penyelidik di Sekolah Pediatrik dan Kesihatan Kanak-kanak di Universiti Australia Barat mengkaji 98 wanita hamil dan mendapati bahawa ibu-ibu yang menerima dos yang tinggi minyak ikan pada separuh kedua kehamilan mempunyai anak-anak yang prestasi yang lebih baik dalam ujian koordinasi mata-tangan pada usia 2. Dalam kajian yang lain, yang dijalankan oleh University of Oslo di Norway, kanak berusia empat tahun yang ibunya mengambil suplemen DHA semasa mengandung dan ketika penyusuan badan memperoleh keputusan yang lebih tinggi dalam ujian IQ.

Pembangunan Visual dalam kanak-kanak 
Jabatan Pediatrik di Universiti British Columbia menjalankan kajian 167 wanita hamil dan mendapati hubungan mungkin positif antara pengambilan DHA seorang ibu pada trimester kedua dan ketiga kehamilan dan ketajaman visual anak mereka seawal 1 tahun.

Boleh membantu mencegah selesema pada anak anda 
Penemuan daripada kajian yang menunjukkan bahawa wanita yang mengambil suplemen DHA semasa hamil, mempunyai anak kecil mereka jarang mendapat penyakit selsema, kurang demam dan batuk mantra pada usia awal mereka. Dalam kajian sekumpulan 851 wanita Mexico telah diberi 400 miligram DHA setiap hari atau plasebo, bermula dari minggu 18 hingga 22 kehamilan mereka sehingga melahirkan anak. Anak kecil mereka mendapatkan imuniti meningkat, dan telah meningkatkan corak tidur.

Peningkatan berat badan 
Dalam satu kajian yang melibatkan 782 pasangan ibu-anak yang dijalankan oleh Universiti Maastricht di Belanda, penyelidik mendapati hubungan yang positif antara tahap DHA ibu dan berat badan dan lilitan kepala kanak-kanak.

Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^


[INFO] Promosi Harga Runtuh OmegaGuard Disember 2013!!!

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam kenal semua pembaca…
Wow, FREE MEMBERSHIP datang lagi!!!

Bulan ni saya lancarkan YEAR END SALE… harga special untuk kesemua set vitamin shaklee..Sempena promosi Buy 6 Free 1 OmegaGuard. 

Harga runtuh bagi set shaklee berikut:

♣SET SENDI, LUTUT &TULANG 
♣SET SLIMMING 
♣SET ANAKKU SIHAT & BIJAK
♣SET BUASIR 
♣SET GOUT 
♣SET SAKIT JANTUNG & DARAH TINGGI 
♣SET KEHAMILAN 2nd/3rd trimester 
♣SET WANITA SUPERWOMAN
♣SET LELAKI PERKASA 

~✿✿~Omega Guard Untuk Semua Pelbagai Kebaikan~✿✿~

[✔] Warga Emas
[✔] Pesakit Jantung
[✔] Wanita dan lelaki
[✔] Wanita yang telah melahirkan anak
[✔] Pesakit darah tinggi, diabetes, strok
[✔] Orang yang selalu lupa
[✔] Kanak-kanak berusia 1 tahun dan ke atas
[✔] Pelajar
[✔] Ibu menyusu
[✔] Ibu Hamil
[✔] Mereka yang pentingkan tahap kesihatan

✿~ IBU HAMIL
– Membantu perkembangan otak bayi semasa dalam kandungan
– Mengurangkan risiko kelahiran bayi pra matang
– Mengawal kenaikan berat badan ibu sewaktu hamil

✿~ IBU MENYUSU
– Menyalurkan khasiat Omega-3 untuk sistem imunisasi badan kanak-kanak serta perkembangan otak.
– Membantu penurunan berat badan ibu tanpa menjejaskan penyusuan

✿~ KANAK-KANAK
– Pertumbuhan badan yang sihat selain kesihatan otak
– Yang sering demam, selsema, batuk, athma & eczema
– Memperkuatkan sistem imunisasi

✿~ MASALAH BERAT BADAN
– Membantu pembakaran lemak dengan lebih cepat berbanding lecithin
– Omega-3 akan meningkatkan hormone Leptine yang mengawal selera makan (kurang makan dan sentiasa kenyang)

✿~ UNTUK LELAKI
– Memelihara kesihatan prostat
– Meningkatkan kecergasan dan kesihatan badan
– Memelihara jantung yang sihat
– Membantu mengekalkan tekanan darah normal
– Mengawal tahap kolestrol yang sihat

✿~ WARGA EMAS
– Melambatkan degradasi tulang rawan
– Boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi – mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi
– Bertindak sebagai pelincir – membantu bergerak lebih bebas apabila sendi-sendi berkeriat-keriut & sakit

✿~ MASALAH KESIHATAN
– Batuk berkahak, selesema yang berterusan
– Sakit-sakit sendi , kolestrol tinggi
– Sakit strok
~✿✿~KUALITI OMEGA GUARD TERJAMIN~✿✿~
Omegaguard adalah 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan. Berbanding dengan produk omega di pasaran, omegaguard merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spektrum penuh 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi.

Kebanyakan pengusaha kilang menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan, akan tetapi kaedah ini bukan hanya akan memusnahkan sesetengah nutrien, malah ia juga tidak dapat menapis kandungan logam yang membahayakan kesihatan.

Berbeza dengan Shaklee…kaedah apa yang digunakan??

Shaklee menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaceutikal teknologi terkini untuk menghasilkan omega guard. Ia dihasilkan melalui satu proses penyulingan proprietari tiga molekul untuk mengekstrak asid lemak omega-3 yang tulen dan paling semulajadi sementara menyingkirkan logam berat yang merbahaya dan sangat toksik.


Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^


[INFO] 9 Manfaat Utama Omega 3 kepada Kesihatan, Kulit, dan Rambut

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam kenal semua pembaca…

Apakah Omega 3 Asid Lemak?
Berasal dari keluarga lemak politaktepu, Asid Lemak Omega 3 diyakini mampu memaparkan kebolehan luar biasa untuk memerangi dan mencegah penyakit serta memberi manfaat kesihatan yang penting untuk tubuh manusia. Terdiri daripada tiga lemak iaitu ALA – α-linolenik asid, EPA – asid eicosapentaenoic dan DHA – asid docosahexaenoic, Omega 3 adalah asid lemak perlu yang tidak boleh secukupnya dihasilkan oleh badan dan oleh itu ia perlu diperolehi melalui sumber pemakanan. 

Omega 3 Faedah Asid Lemak
Manfaat Asid Lemak Omega 3 dalam tiga kategori iaitu kepada kesihatan, kulit dan rambut.

Manfaat Kesihatan

1. Rantaian Kesihatan Jantung dan Merawat Tekanan Darah Tinggi:
Omega 3 adalah lemak tak tepu, ia diketahui mempunyai banyak sifat-sifat untuk membantu merawat penyakit-penyakit kardiovaskular. Mengurangkan pengambilan lemak tepu dan meningkatkan penggunaan lemak tak tepu membantu untuk melawan penyakit jantung, strok, tinggi kolesterol dan masalah tekanan darah, aterosklerosis, dan lain-lain

2. Mengawal Diabetes:
Tahap trigliserida yang tinggi dan tahap HDL yang rendah dalam badan adalah dua daripada kebimbangan utama bagi orang-orang yang menghidap kencing manis. Omega 3 membantu untuk mengurangkan tahap trigliserida dan meningkatkan tahap HDL SETERUSNYA membantu untuk memerangi diabetes dengan berkesan.

3. Mencegah Kanser:
Omega 3 DILAPORKAN mempunyai sifat melawan kanser dan memberi manfaat dalam merawat dan mencegah payudara, kolon dan kanser prostat.

4. Melindungi terhadap keradangan dan Sakit otot:
Ciri-ciri anti-radang asid lemak ini membantu melindungi badan daripada radang, mengurangkan bengkak dalam badan dan melegakan kesakitan otot. Omega-3 meningkatkan kesihatan tulang dengan meningkatkan tahap kalsium dalam badan dan dengan itu membantu untuk merawat artritis reumatoid, lupus dan Osteoporosis berkesan. EPA dan DHA di dalam lemak ini juga penting untuk membantu merawat asma dan gangguan keradangan usus.

5. Memperbaiki Keadaan Otak:
DHA hadir dalam poli lemak tepu membantu untuk menebat sel-sel otak dan menggalakkan penghantaran maklumat yang lebih baik dan dengan itu membantu dalam rawatan kemurungan, gangguan bipolar, Alzheimer, demensia, skizofrenia, dan lain-lain dan seterusnya memastikan kesihatan mental yang baik.

6. Meningkatkan Kekebalan dan Mencegah Ketidakseimbangan hormon dan Gangguan Perkembangan:
Asid lemak omega-3 ini memberikan EPA dan DHA kepada badan yang penting untuk melawan gangguan perhatian defisit / hiperaktif (ADHD) dalam kanak-kanak dan dengan itu memastikan perhatian dan pertumbuhan tingkah laku. Ia juga membantu untuk mengurangkan kesakitan yang dialami semasa haid dan meningkatkan kesihatan haid amnya. Bantuan nutrien ini penting dalam melawan penyakit dan mengukuhkan sistem imuniti badan.

7. Meningkatkan Daya Penglihatan:
Lemak ini membantu untuk mengelakkan masalah degenerasi makula, yang merupakan keadaan mata serius yang  usia serius yang boleh membawa kepada buta.

Omega 3 asid lemak: Manfaat Kulit

8. Membantu Mengekalkan Kulit yang sihat dan sempurna:
Omega 3 dengan ERP penting dan kandungan DHA adalah bermanfaat dalam merawat dan mencegah penyakit kulit seperti psoriasis, alahan dan jerawat. Ia mempunyai ciri-ciri pelindung matahari semula jadi yang membantu untuk melindungi kulit daripada sinaran UV berbahaya daripada matahari dan dengan itu membantu dalam mencegah dan merawat dermatis atau sensitiviti matahari. Asid lemak ini membantu untuk memulihkan semula dan meremajakan kulit dan mengurangkan sintesis melanin untuk memperbaiki dan mengekalkan tona kulit yang betul dan membantu untuk menjadikan kulit kelihatan licin, berseri, lembut dan sempurna.

Omega 3 asid lemak: Manfaat rambut

9. Mencipta Kekuatan akar dan kecantikan rambut:
Omega-3 adalah terkenal dengan kebolehan untuk melawan masalah rambut kering dan rapuh, kulit kepala gatal dan ketidakstabilan hormon, kelemumur, keguguran rambut dan peredaran darah yang tidak normal di kulit kepala itu. DHA dan EPA memberi khasiat kepada folikel rambut untuk menjadikan rambut kuat dan sihat.
Omega 3 adalah bermanfaat terutama kepada mereka yang kehilangan rambut yang disebabkan oleh faktor-faktor lain selain daripada genetik. Namun begitu, mereka yang mempunyai kecenderungan genetik keguguran rambut boleh melambatkan proses kehilangan rambut mereka dengan Omega 3.

Tambahan pula, Omega 3 menggalakkan pengeluaran dan tindakan hormon yang memberi kesan kepada kesihatan, tona, kilauan dan integriti kulit dan rambut anda.

Ia juga adalah sumber pelincir semula jadi badan untuk kulit kepala dan penyumbang besar kepada kelenjar sebum yang bertanggungjawab untuk memberi khasiat kepada folikel rambut.

Tekanan dan penuaan adalah penyumbang terbesar rambut gugur, dan Omega 3 melambatkan tanda-tanda dan kerosakan ini. Selain menggalakkan kesihatan yang baik, Omega 3 asid lemak menghentikan tindak balas biokimia yang membawa kepada Botak.

sumber : stylecraz.com

Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^