[INFO] Suplemen untuk Tekanan Darah Tinggi & Hipertensi

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Salam kenal semua pembaca…
 
Apakah tekanan darah tinggi?
Tekanan darah tinggi, merujuk kepada darah menolak ke dinding arteri dengan kuasa kronik tinggi. Tekanan darah yang naik di atas tahap normal dan masih tinggi boleh membawa kepada masalah kesihatan yang serius termasuk serangan jantung, kegagalan jantung, strok dan kegagalan buah pinggang serta masalah kesihatan yang lain.
 
Apakah tanda-tanda tekanan darah tinggi?
Hipertensi sering dipanggil “pembunuh senyap” kerana walaupun teruk, tekanan darah tinggi yang tidak terkawal selalunya tidak mempunyai gejala yang jelas. Walau bagaimanapun, pesakit boleh mengadu sakit kepala, rasa pening, atau hidung berdarah. Bagaimanapun, secara umumnya gejala-gejala ini tidak berlaku melainkan jika terdapat, perubahan dalam tekanan darah, atau sehingga tekanan darah telah mencapai tahap berbahaya.
Apakah Penyebab Tekanan Darah Tinggi @ Hipertensi ini?
Risiko tekanan darah tinggi meningkat dengan usia kerana dinding arteri hilang keanjalannya. Terdapat banyak faktor yang boleh menyumbang, namun doktor mungkin tidak dapat mengenal pasti punca yang tepat untuk tekanan darah tinggi.
 
Faktor penyumbang yang mungkin termasuk tidak terhad kepada:
✔ Stress@Tertekan
✔ Penggunaan garam yang berlebihan: Natrium dalam garam boleh menyebabkan pengekalan air yang berlebihan, memperluaskan jumlah darah dan akhirnya meningkatkan tekanan darah.
✔ Diet rendah kalsium, magnesium dan kalium.  
✔ Rintangan insulin : Keadaan ini boleh meningkatkan tekanan darah dengan pelbagai mekanisme termasuk meningkat keradangan sistemik dan pengekalan natrium akibat kerosakan buah pinggang.  
✔ Pengambilan alkohol yang berlebihan
✔ Berat badan berlebihan.
✔ Ubat-ubatan. Sesetengah ubat preskripsi, termasuk steroid, pil kawalan kelahiran, juga boleh meningkatkan tekanan darah.
Sesetengah masalah kesihatan termasuk penyakit buah pinggang kronik, penyakit tiroid  juga boleh menyebabkan tekanan darah meningkat.
 
 
Pemakanan dan Suplemen Tambahan
Dr Weil mengesyorkan diet DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension) dan langkah-langkah pemakanan yang disenaraikan di bawah:  
 
✔ Makan lapan hingga 10 hidangan sayur-sayuran dan buah-buahan setiap hari.
✔ Hadkan protein haiwan kepada enam auns setiap hari.
✔ Hadkan pengambilan garam. Jika anda mempunyai sejarah keluarga atau tekanan darah tinggi, mengurangkan garam kepada kira-kira satu sudu teh sehari boleh membantu mengawal tekanan darah anda.
✔ Gunakan bawang putih. Ia mempunyai kesan yang sederhana terhadap tekanan darah, berpotensi membantu untuk merehatkan saluran darah.
✔ Ambil 4-5 hidangan kacang, biji dan kacang kering setiap minggu. Ini adalah bersamaan dengan dua sudu makan kacang atau biji, atau 1/2 cawan kacang kering.
✔ Makan banyak ikan. Termasuk sekurang-kurangnya tiga hidangan ikan seminggu, seperti salmon Alaska liar dan sardin, yang kaya dengan asid lemak omega-3 . Ambil suplemen minyak-ikan jika anda tidak boleh mendapatkan makanan yang kaya dengan omega-3.
✔ Ambil kalsium dan magnesium . pengambilan yang tidak mencukupi bagi kedua-dua mineral ini telah dikaitkan dengan tekanan darah tinggi. Wanita perlu mendapatkan antara 1,000 dan 1,200 mg kalsium sehari manakala lelaki perlu tidak lebih daripada 500-600 mg setiap hari.
✔ Ambil vitamin C . Vitamin antioksidan ini telah terbukti untuk menurunkan tekanan darah.
 
 
Set suplemen shaklee yg dicadangkan ialah Garlic, OsteMatrix, vivix, Vitamin C dan juga OmegaGuard..
 
 

Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Advertisements

INFO] SET JANTUNG SIHAT BERSAMA SHAKLEE

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam kenal semua pembaca…

Sedarkah anda 1 daripada 6 kematian di negara ini berpunca daripada penyakit jantung? 

Penyakit jantung adalah penyakit pembunuh nombor satu di dunia. Ia adalah penyebab kedua tertinggi kematian di Malaysia. Adakah anda berisiko untuk menghidapinya?
✔Adakah anda merokok?
✔Adakah tekanan darah anda meningkat?
✔Adakah paras kolesterol anda tinggi?
✔Adakah BMI anda melebihi daripada 25?
✔Adakah anda mempunyai sejarah serangan jantung dalam keluarga?
✔Adakah anda pernah mengalami kesakitan dada atau penyakit jantung pada masa lalu?

Jantung dan kita ibarat lagu dan irama, ibarat siang dan malam, ibarat gula dan semut. Kalau kita takda jantung, tu maksudnya kita ni dah Almarhum la kan? 

Jika seseorang itu merokok, menghidap diabetes, mempunyai kolesterol tinggi serta penyakit darah tinggi, digabung faktor sejarah keluarga, risiko dia mendapat sakit jantung makin berganda

Apa yang Shaklee tawarkan untuk kesihatan jantung yang menyeluruh adalah dengan pengambilan kesihatan jantung iaitu Vivix, COQ Health Plus dan OmegaGuard!!!


❀ VIVIX ❀
Resveratrol Juga Menawarkan Perlindungan Untuk Jantung Dan Otak Anda Daripada Kerosakan Yang Disebabkan Oleh Serangan Jantung Atau Angin Ahmar. Ia menghalang phosphoinositide 3-kinase enzim. Ini bermakna anda dapat mengelak daripada serangan jantung atau strok dan mengalami lebih kurang atau tiada kerosakan yang berkekalan

❀ CoQ HEALTH PLUS ❀
CoQ Health Plus mengandungi ekstrak teh hijau dan vitamin E yang bertindak sebagai antioksidan dan membantu menurunkan trigliceride sejenis lemak jahat dalam darah. Ia membantu enzim CoQ dalam badan sentiasa cukup untuk keperluan jantung berdegup dan mengepam darah ke seluruh tubuh.

❀ OMEGAGUARD ❀
Kajian makmal menjelaskan mekanisma omega-3 dalam memerangi penyakit jantung. Asid lemak omega-3 daripada minyak ikan mampu menyeimbangkan denyutan jantung yang tak seragam dan boleh mengelak dari kematian yang secara tiba-tiba akibat penyakit jantung. Penyelidikan ini juga membuktikan membran otot jantung boleh distabilkan untuk mengurang risiko denyutan tak seragam yang boleh mencetuskan kematian secara tiba-tiba ini.

Asid lemak omega-3 juga merendahkan tekanan sistolik (darah yang dipam keluar daripada jantung) dan tekanan diastolik (darah dipam dari sel ke jantung). Dengan itu, ia mengelakkan pemekatan dan ketulan darah di dalam salur darah.

Jom Sayangi Jantung Kita..Berikan jantung kita kesihatan yang terbaik untuk ia bertahan dengan lebih lama!!!

Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
≧◠◡◠≦✌

[INFO] Cadangan Supplement Shaklee untuk Pesakit Gout

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam kenal semua pembaca…

Gout merupakan salah satu penyakit yang sering juga didengari dari kebanyakan rakyat Malaysia. Gout merupakan sejenis athritis (radang yang melibatkan sendi) dan selalunya dihadapi oleh lelaki. Shaklee mempunyai beberapa suplemen yang boleh membantu pesakit gout. Kami akan memberikan beberapa cadangan suplemen untuk anda.

Mengapa suplemen tersebut sesuai untuk anda?

VIVIX
☁ Memberi impak kepada 4 mekanisme anti penuaan
☁ Melindungi dan memperbaiki DNA
☁ Memberikan impak positif kepada pengawalan genetik
☁ Menggalakkan pembentukan mitochondria di dalam sel
☁ Melambatkan pembentukan protein AGE yang menyebabkan kerosakan sel

OMEGAGUARD
☁ Mengandungi DHA dan EPA yang merupakan asid lemak omega-3 yang ditemui dalam ikan laut dalam
☁ DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan pada sendi pesakit

ALFALFA COMPLEX
☁ Membantu untuk menyingkirkan toksik secara lembut dari dalam badan
☁ Pengambilan alfalfa memerlukan pesakit mengambil jumlah air yang banyak

PERFORMANCE DRINK
☁ Membantu untuk memastikan tubuh pesakit mempunyai kandungan air dan gula yang cukup

VITAMIN C 
☁ Membantu untuk mengurangkan uric acid di dalam badan

Anda boleh mendapatkan kesemua suplemen atau beberapa suplemen yang mengikut bajet anda. Anda boleh beritahu kami, dan kami akan menyarankan suplemen yang bersesuaian dengan anda.
Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^



[TIPS] SET HAMIL SHAKLEE MENGURANGKAN KELETIHAN IBU

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam kenal semua pembaca…


Keletihan merupakan perkara biasa yang dialami oleh kebanyakan ibu yang sedang hamil. Ini kerana sewaktu hamil, seorang ibu menanggung berat baby untuk dibawa bersama. Dan ini boleh menyebabkan keletihan kepada ibu hamil. Set Kehamilan Shaklee boleh membantu anda, ibu yang hamil, untuk lebih bertenaga dan mengurangkan keletihan sepanjang tempoh kehamilan anda.

Apakah supplement Shaklee yang terdapat dalam SET HAMIL?
✔ ESP
✔ Vita-Lea
✔ Sustained Release Vita-C Plus
✔ B-Complex
✔ OsteMatrix
✔ OmegaGuard (untuk trimester kedua dan ketiga)


Shaklee dapat memudahkan anda membuat pilihan.



Apakah kebaikan yang akan dirasai oleh IBU HAMIL?
❥ membantu meningkatkan bekalan darah
❥ mengurangkan risiko kecacatan neural tube
❥ mengelakkan anemia
❥ membantu mengurangkan masalah Hb rendah
❥ membantu memberikan tenaga sepanjang hari
❥ mengurangkan rasa lenguh-lenguh kaki

Apakah kebaikan untuk JANIN?
❂ menyokong perkembangan janin
❂ menggalakkan pertumbuhan tulang dan tunas gigi
❂ menyokong perkembangan otak (minda) janin

Ini Testimoni pengguna kami


Hubungi kami untuk mendapatkan supplement Shaklee anda bagi memenuhi nutrisi anda sewaktu anda hamil, dan juga selepas bersalin. Kami akan memberikan FREE CONSULTATION kepada anda. Tawaran terbuka sehingga bila-bila! 

Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^


[PROMOSI] KOMBO OMEGAGUARD PASTI MENARIK HATI ANDA!

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam kenal semua pembaca…
Walaupun promosi OMEGAGUARD telah lama berakhir, tetapi KOMBO OMEGA ini masih lagi valid! Cuma harga dah tak serendah dulu, sebab harga Omegaguard dah kembali normal (tu la siapa suruh tak beli masa time promo?).. hehe.. Tapi jangan risau, HARGA MENARIK tetap menanti anda!!! ❥ orang kata BETTER LATE THAN NEVER! ❥

Dapatkan salah satu COMBO OmegaGuard ini SEKARANG dan dapatkan harga menarik daripada kami!


Ini apa kata mereka yang telah pun mengambil OMEGA GUARD!
✔ “seronok amik omega ngan lecithin ni sebab lelemaks senang terbakar!”
✔ “perkembangan anak saya semakin baik lepas amalkan omega ngn mealshake.. senang belajar, demam pun dah jarang tak macam dulu”
✔ “eh nak gtau.. mak sy nya sakit lutut dah kurang tau.. terima kasih ajht dan omega!”
✔ “awk nak tau husband sy kata kulit sy makin mulus dan berseri tau lepas makan gla ngn omega! nnt nk beli lagi!”
✔ “alhamdulillah, gout ayah sy dah kurang dh, sis.. terima kasih sbb suggest omega dengan alfalfa!”


Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^



[SUCCESS STORY] HILANG 28 KG DENGAN SET SLIM SHAKLEE

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Salam kenal semua pembaca…

Lagi testimoni pengguna set kurus shaklee yang berjaya menurunkan berat badan. Bukan mudah untuk menurunkan berat badan dan kemudiannya kekalkan berat badan sedia ada. Paling penting adalah DISIPLIN + ISTIQAMAH + KONSISTEN untuk mendapatkan kesan yang yang superb!! Air 2 – 3 Liter sehari adalah wajib untuk memudahkan proses pelangsingan dan penyerapan suplemen yang diambil. Pengambilan makanan harian juga perlu dititikberatkan. Penjagaan pemakanan bukan sahaja penting untuk KURUS, sebaliknya penting juga untuk memastikan badan sihat dan cergas. 

Jom baca testimoni pengguna set kurus shaklee ini… 

gambar testimoni : norasiah 

Beliau telah mengambil ALFALFA + LECITHIN + ESP + OMEGA + CINCH secara berperingkat. Untuk mempercepatkan proses pembakaran lemak, beliau bukan sahaja mengambil lecithin, sebaliknya turut mengambil omega. Omega Guard juga sebenarnya mampu mengawal selera makan. Beliau juga turut mengambil PROTEIN iaitu ESP dan kemudiannya CINCH. Kedua-duanya adalah sumber protein. Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sebanyak 35%. Protein juga mengelakkan berlakunya diet yo-yo dan menghalang berat badan badan naik dengan mendadak. Selepas kurus, badan akan mudah mengelebar/gelebeh, dengan pengambilan protein akan shapekan otot yang geleber dan membuatkan badan solid.

Nak turun berat badan seperti beliau? Nak cuba set kurus shaklee ini? Hubungi saya SEGERA untuk mendapatkan konsultasi secara PERCUMA dan juga harga yang ISTIMEWA.

Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^

[INFO] Rawatan PCOS secara semula jadi dengan asid lemak omega-3

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Salam kenal semua pembaca…


PCOS bermaksud sindrom ovari polisistik. Ia adalah perkara biasa di kalangan wanita. Polisistik merujuk kepada pelbagai cyst kecil di sekitar pinggir ovari. jika tidak dikesan dan dirawat dengan betul Keadaan ini boleh menyebabkan masalah hormon seks yang boleh menjadi komplikasi yang membawa kepada rintangan insulin, kencing manis, penyakit jantung, dan mungkin kanser

Kajian mengesahkan keberkesanan omega-3 untuk PCOS
Satu kajian yang dijalankan pada April 2013 di Turki,  “Efficacy of omega-3 in the treatment of polycystic ovary syndrome,” mengambil 45 teknikal penghidap PCOS bukan obes dan mereka menambah suplemen omega-3 pada kadar 1500 mg setiap hari selama enam bulan. Ini hanya separuh daripada apa yang ramai pakar pemakanan syorkan. Selepas tempoh percubaan, wanita ini menunjukkan penurunan rintangan insulin dan kurang lemak badan. Apa yang paling penting, paras testosteron (androgen) menurun dan paras hormon seks-ikatan globulin tahap meningkat dengan ketara selepas enam bulan. Pengambilan suplemen omega-3 seolah-olah seperti pendekatan yang paling komprehensif untuk merawat PCOS.

sumber : naturalnews

Testimoni pengguna Shaklee

Anda boleh berikhtiar dengan OmegaGuard Shaklee..

Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^