[INFO] KOMBO ESP SUPER SPECIAL YANG DIGEMARI RAMAI!

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam kenal semua pembaca…

ESP adalah suplemen yang sangat MULTI-PURPOSE.. orang kata dia ni macam ala-ala “PLAYGIRL”.. kenapa? sebab dengan semua “pakwe” dia nak kawan.. hehe.. tapi still, orang suka dia juga! 


ESP memberikan banyak kebaikan kepada mereka yang mengamalkannya.. dan apabila dipadankan dengan suplemen lain, kesan nya lagi MELETOP!


Jom dapatkan salah satu KOMBO ESP ini pada harga MENARIK sempena PEMBUKA tahun 2014. Tawaran harga sah sehingga jam 9.30 malam ini SAHAJA! Potongan harga sehingga 15%!!!

Ini apa kata mereka yang telah pun mengambil ESP!
✔ “alhamdulillah.. saya amalkan esp dengan omega start dari minggu ke-25, rasa badan lebih bertenaga.. baby pun ok”
✔ “sis nak beritahu.. saya dah preg 5 minggu.. alhamdulillah.. sy ambil esp + gla dah dua bulan.. syukur, rezeki”
✔ “alhamdulillah, sis.. esp dengan alfalfa betul2 bantu sy.. production susu sy dh byk skrg, baby pn cepat kenyang”
✔ “berat bdn sy dah kurang 5 kg, sis.. baru je amik esp ngn lecithin sebulan lebih.. alhamdulillah.. seronok! tq, sis..”
✔ “alhamdulillah memang best amik esp + zinc tu.. luka bersalin cepat sembuh, badan pun lebih bertenaga compare dengan masa bersalin anak first..”
✔ “syukur, gastric sy dh berkurangan dah, sis.. sy continue makan esp ngn peppermint tu setiap hari”
✔ “husband sy kata kulit sy nampak lain.. lebih lembut.. ni semua penangan esp dgn vitamin e.. mmg best!”
Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^


Advertisements

[INFO] Persediaan Hamil Dengan Multivitamin

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam kenal semua pembaca…

Apabila anda cuba untuk hamil banyak sumber yang anda dengar perlu mengambil multivitamin pranatal sebelum anda hamil. Kini terdapat kajian menyokong pendapat ini. Multivitamin bertindak sebagai ‘back-up’ pelan untuk diet kita. 

“A study from Harvard Medical school involving 18,000 women has shown that taking multi vitamins, particularly folic acid, can improve chances of pregnancy…”

Kajian itu dikuatkan lagi dengan ibu menyusu yang berharap untuk hamil dalam tempoh lapan tahun. Wanita yang mengambil multivitamin mereka enam kali seminggu adalah 40% kurang kemungkinan untuk gagal untuk berovulasi daripada wanita yang tidak mengambil.

Kepentingan Nutrien untuk Kesuburan & Kehamilan
Pemakanan memainkan peranan yang besar untuk kesuburan yang sihat dan mengalami kehamilan yang sihat. Kekurangan pemakanan telah dikaitkan dengan isu-isu ovulasi, ketidakseimbangan hormon, kesihatan telur yang rendah, bilangan sperma rendah dan banyak lagi. Setiap sel dalam badan kita yang membentuk organ-organ kita, peti hormon dan enzim yang menjadikan kita fungsi dicipta oleh makanan yang kita makan dan nutrien yang kita ambil. Jika ini sedang terjejas kerana pemakanan yang tidak sihat dan penghadaman yang terganggu kesan sampingan boleh menjejaskan kesuburan.

Adakah anda tahu bahawa terdapat nutrien tertentu seperti asid folik yang diperlukan oleh janin sebelum anda boleh mengesan kehamilan, dan kekurangan nutrien ini boleh menyebabkan kecacatan kelahiran yang serius? Contoh lain adalah zat besi, kekurangan zat besi dan tahap rendah zat besi dalam darah telah dikaitkan dengan kekurangan ovulasi.


Adakah Anda Perlu Ambil Multivitamin?
Tanya diri anda soalan-soalan ini
  •  Adakah anda melangkau satu hidangan atau lebih sehari?
  •  Adakah anda mempunyai alahan makanan atau intolerans?
  •  Adakah anda mempunyai lingkaran hitam di bawah mata anda?
  •  Adakah anda di bawah banyak tekanan di rumah atau di tempat kerja secara tetap?
  •  Adakah anda makan banyak makanan yang diproses?
  •  Adakah anda makan sekurang-kurangnya 2 hidangan buah-buahan sehari?
  •  Adakah anda makan sekurang-kurangnya 3 hidangan sayur-sayuran sehari?
  •  Adakah anda jatuh sakit kerap?
  • Semasa haid anda adakah anda mempunyai darah gelap, kekejangan, atau darah beku?
  •  Adakah anda mendapat tidur yang cukup?
  •  Adakah anda makan sekurang-kurangnya satu-sayuran berdaun hijau gelap sehari?


Nutrien Penting untuk Kesuburan

Vitamin D
Vitamin D diperlukan untuk membantu badan mewujudkan hormon seks yang seterusnya memberi kesan ovulasi dan keseimbangan hormon. Universiti Yale Sekolah Perubatan menjalankan kajian 67 wanita subur, di mana ia telah mendapati bahawa hanya 7% mempunyai tahap Vitamin D normal.

Vitamin E
Telah ditunjukkan dalam kajian untuk meningkatkan kesihatan sperma dan motilitas pada lelaki. Kajian telah menunjukkan kekurangan pemakanan dalam Vitamin E menjadi punca ketidaksuburan pada tikus. Maksud nama bagi vitamin E ‘Tokoferol’ bermaksud menanggung muda. Vitamin E juga merupakan antioksidan yang penting untuk membantu melindungi sperma dan telur integriti DNA.

Vitamin C
Vitamin C meningkatkan tahap hormon dan meningkatkan kesuburan di kalangan wanita dengan kecacatan fasa luteal, menurut satu kajian yang disiarkan dalam “Kesuburan dan Kemandulan”. Bagi lelaki, vitamin C telah terbukti untuk meningkatkan kualiti sperma dan melindungi sperma daripada kerosakan DNA, membantu untuk mengurangkan perubahan masalah keguguran dan kromosom. Vitamin C juga nampaknya menyimpan sperma daripada pembungkusan materi bersama-sama, menjadikan mereka lebih yg dpt mengubah.

“A study published in Fertility and Sterility, states that vitamin C improves hormone levels and increases fertility in women with luteal phase defect.”

B6
Vitamin B6 boleh digunakan sebagai pengawal selia hormon. Ia juga membantu mengawal gula darah, melegakan PMS, dan mungkin berguna untuk melegakan gejala-gejala demam pagi. B6 juga telah dibuktikan dapat membantu dalam Luteal Phase Defect.

B12
Vitamin B12 telah terbukti untuk meningkatkan kualiti sperma dan pengeluaran. Ia juga boleh membantu untuk meningkatkan lapisan endometrium dalam persenyawaan telur, mengurangkan peluang keguguran. Beberapa kajian telah mendapati bahawa kekurangan B12 boleh meningkatkan peluang ovulasi tidak teratur, dan dalam kes-kes yang teruk menghentikan ovulasi sama sekali.

Asid Folik
Mungkin salah satu vitamin yang paling terkenal yang diperlukan untuk mengandung adalah asid folik. Vitamin ini membantu mencegah kecacatan tiub neural dan juga kecacatan jantung kongenital, bibir rekah, kecacatan anggota badan, dan anomali saluran kencing pada perkembangan fetus. Kekurangan asid folik boleh meningkatkan risiko untuk terus berada dalam kelahiran pramatang, bayi berat lahir rendah dan terencat pertumbuhan janin. Kekurangan juga boleh meningkatkan tahap homocysteine ​​dalam darah, yang boleh membawa kepada pengguguran spontan dan mengandung komplikasi, seperti mendadak plasenta dan pra-eklampsia.

Zat Besi
Kajian telah menunjukkan bahawa wanita yang tidak mendapat jumlah yang mencukupi zat besi boleh mengalami anovulasi (kekurangan ovulasi) dan keihatan telur yang rendah, yang boleh menghalang kehamilan pada kadar 60% yang lebih tinggi daripada mereka yang mempunyai simpanan zat besi yang mencukupi dalam darah mereka.

“In a study women who were having ovulation problems, 40% became fertile after supplementing with iron.”

Selenium
Antioksidan yang membantu untuk melindungi telur dan sperma dari radikal bebas. Radikal bebas boleh menyebabkan kerosakan kromosom yang diketahui sebagai penyebab keguguran dan kecacatan kelahiran. Selenium juga diperlukan untuk pembentukan sperma. Dalam kajian lelaki dengan kiraan sperma rendah juga telah didapati mempunyai tahap rendah selenium.

Zink
Pada wanita, zink bekerja dengan lebih daripada 300 enzim yang berbeza dalam badan untuk menjaga perkara yang berfungsi dengan baik. Tanpa ia, sel-sel anda tidak boleh membahagikan dengan betul; estrogen dan progesteron peringkat anda boleh keluar dari kira-kira dan sistem pembiakan anda mungkin tidak berfungsi sepenuhnya. Tahap yang rendah zink telah dikaitkan secara langsung kepada keguguran di peringkat awal kehamilan, menurut Pusat Bantuan Laporan Teknologi Reproduktif Kawalan Penyakit itu.

Apa yang perlu Cari dalam Multivitamin
Jika anda akan mengambil masa dan membelanjakan wang pada menggunakan multivitamin pranatal, anda perlu pastikan anda mendapat yang terbaik. Terdapat perbezaan yang besar antara kualiti multivitamin yang berbeza dan keupayaan badan untuk asimilasi, menyerap dan menggunakan nutrien. Jenis terbaik multivitamin pranatal adalah salah satu yang dibuat daripada keseluruhan makanan. Ini akan menjadi lebih mudah untuk badan anda untuk diasimilasikan dan digunakan kerana ia lebih hampir kepada makanan daripada vitamin disintesis.
Juga pastikan bahawa multivitamin yang anda pilih mengandungi nutrien kesuburan penting yang dinyatakan di atas.

sumber > fertilityinfo
Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^


[INFO] Vitamin dan Mineral yang penting untuk meningkatkan Kesuburan

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam kenal semua pembaca…

Jika anda merancang untuk hamil, ia adalah masa untuk melihat ke arah keperluan vitamin badan anda. Sama ada daripada sumber semula jadi atau dari suplemen kesuburan, ia adalah untuk membantu anda mempercepatkan kehamilan.

Suplemen tambahan untuk kesuburan perlu diambil oleh suami dan isteri. Bukan sahaja pra-syarat untuk sistem pembiakan wanita yang sihat, ia juga sangat perlu dalam meningkatkan tahap kesuburan juga. Mengetahui dengan tepat vitamin yang memberi kesan positif kepada kesuburan lelaki dan wanita adalah penting dengan mengambil kira matlamat mereka untuk memperolehi zuriat.

Vitamin E
Vitamin E adalah vitamin pilihan bagi sistem pembiakan lelaki dan wanita secara keseluruhan. Kajian menunjukkan vitamin E meningkatkan kesihatan sperma dan motilitas pada lelakiBagi wanita, kesuburan mesra vitamin E meningkatkan kualiti mukus serviks, dengan itu meningkatkan peluang implantasi telur disenyawakan. Dan lebih-lebih lagi, ia memanjangkan hayat sperma dalam wanita pasangan hari lagi, untuk meningkatkan peluang untuk telur untuk disenyawakan. Bagi lelaki, pengambilan harian vitamin E adalah disyorkan bagi meningkatkan motilitas sperma. Sumber semula jadi vitamin E adalah sayur-sayuran hijau seperti bayam dan brokoli, minyak germa gandum, kacang dan badam, zaitun dan minyak bunga matahari.
CoQ10
Diperlukan untuk setiap sel dalam badan untuk pengeluaran tenaga, CoQ10 juga telah ditunjukkan dalam kajian membantu meningkatkan kesihatan sperma. Ia juga perlu untuk motilitas sperma dalam air mani. Ia adalah antioksidan penting yang membantu melindungi sel daripada kerosakan radikal bebas, melindungi DNA. Sumber Makanan: Didapati paling banyak dalam makanan laut dan organ daging, walaupun ia adalah amat sukar untuk diperolehi melalui diet. 

Vitamin C
Ini antioksidan yang sangat baik juga membantu dalam kedua-dua kesuburan lelaki dan perempuan, memandangkan bahagian penting yang dimainkan dalam konsep. Bagi lelaki, ia melindungi sperma dari kerosakan DNA akibat radikal bebas dan meningkatkan motilitas mereka. Radikal bebas dapat merosakkan kedua-dua kesihatan sel sperma dan DNA sel. Bagi wanita, vitamin C mengekalkan keseimbangan endokrin wanita yang sesuai dan meningkatkan kesuburan khususnya dalam kes wanita yang mempunyai paras progesteron rendah. Ia juga menguatkan lagi keseimbangan yang tepat antara estrogen dan progesteron peringkat. Ujian klinikal ke atas wanita telah membuktikan bahawa peluang untuk mendapatkan hamil dua kali ganda berikutan rawatan vitamin C. Vitamin C boleh didapati dalam sumber makanan semula jadi seperti oren, lemon, limau, brokoli, cranberry, dan tomato.

Asid Folik
Asid folik adalah vitamin yang penting semasa pra-konsep dan mengandung, kerana ia boleh menghalang spina bifida-bayi anda, dan kecacatan kelahiran lain yang berkaitan dengan perkembangan otak dan tulang belakang dalam bayi. Asid folik juga boleh meningkatkan kesihatan sperma. Di samping itu, vitamin ini menggalakkan kesuburan mampan di kalangan wanita dan menyediakan tubuh mereka untuk kehamilan. Tambahan dengan vitamin ini sangat bermanfaat, kerana hanya 50% daripada asid folik yang terdapat dalam makanan yang dimakan boleh betul diserap oleh badan manusia. Sumber semula jadi termasuk bayam, brokoli, bit, dan asparagus. Dos suplemen adalah 400 mcg sehari.

Vitamin B6
Vitamin B6 menawarkan sokongan tambahan dari segi kesuburan meningkat kerana ia mengimbangi keluar tahap hormon. Vitamin B6 memberi tumpuan terutamanya kepada membetulkan paras rendah progesteron wanita yang terjejas oleh kecacatan fasa luteal , di mana fasa luteal mereka tidak cukup lama untuk mengekalkan kehamilan yang berjaya. Tahap progesteron normal adalah penting untuk bersaing kehamilan jika tidak ia boleh membawa kepada keguguran. Vitamin B6 boleh didapati secara semulajadi dalam kebanyakan sayur-sayuran, bijirin dan pisang. Dos suplemen mencadangkan 50mg sehari.

Vitamin B12
vitamin utama untuk meningkatkan kesuburan, Vitamin B12 meningkatkan berlakunya ovulasi, terutamanya membantu untuk wanita yang tidak ovulating, menjadikannya lebih sukar untuk cuba untuk hamil. Vitamin B12 juga memperbaiki lapisan dalam rahim, sekali gus mewujudkan persekitaran yang menggalakkan bagi implantasi telur disenyawakan. Vitamin B-kompleks boleh ditambah kepada pengambilan harian anda, untuk membawa jumlah yang cukup dari kedua-dua Vitamin B6 dan B12.

Vitamin D
Vitamin D adalah penting untuk kedua-dua kesuburan lelaki dan perempuan. Ia merangsang paras estrogen dan progesteron, mengawal haid dan meningkatkan daya maju sperma, dengan itu meningkatkan hasil dengan berjaya. Di samping itu, Vitamin D adalah vitamin yang penting semasa mengandung dengan kajian yang menunjukkan penggunaannya jauh mengurangkan risiko kelahiran pramatang serta risiko komplikasi kehamilan yang lain.

Omega-3 & Omega-6 asid lemak
Asid lemak seperti Omega-3 dan Omega-6 adalah sangat membantu kesuburan wanita dan semasa mengandung. Mempunyai tahap asid lemak yang cukup dalam sistem anda boleh mencegah keguguran dan kelahiran pramatang. Sumber semula jadi daripada asid lemak yang biasa termasuk flaxseeds, minyak ikan, minyak zaitun, minyak bunga matahari, biji dan kacang, dan alpukat.

Mineral yang Meningkatkan Kesuburan
Makanan tambahan lain yang meningkatkan kesuburan yang sangat membantu bagi wanita dan lelaki untuk menjadi ibu bapa termasuk mineral seperti zink, selenium dan besi yang memastikan tahap keseimbangan normal estrogen dan progesteron. Selenium adalah perlu bagi pembentukan sperma. Suplemen vitamin yang betul adalah penting bagi mana-mana pasangan yang cuba untuk mengatasi masalah yang berkaitan dengan kesuburan mereka dan semudah menyesuaikan diet anda dan menambah vitamin tambahan didalam diet harian anda.

sumber ; conceiveeasy
Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^


[INFO] Vitamin untuk Kesuburan

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam kenal semua pembaca…
Bagi lelaki, tiga faktor utama menjejaskan kesuburan, dan ini semua yang berkaitan dengan sperma :
  1. Jumlah sperma – bilangan sperma
  2. Motilitas sperma – keupayaan sperma untuk bergerak
  3. Kualiti sperma – kesihatan dan daya ketahanan sperma

Banyak sperma yang sihat yang boleh bergerak dengan pantas, ia mempunyai peluang yang lebih baik untuk mensenyawakan telur.
Terdapat banyak faktor yang boleh memberi kesan kepada kesihatan ovari dan telur termasuk faktor persekitaran, hormon dalam diet, dan tekanan. Selain mempunyai kesuburan yang sihat, faktor tambahan termasuklah:
  1. Peredaran yang betul
  2. Satu kitaran kesuburan yang sihat
  3. Hormon yang seimbang
  4. Telur yang sihat

sumber > fertility
Beberapa vitamin telah dikaji dan dibuktikan dapat meningkatkan jumlah sperma, termasuk vitamin B12 , vitamin C , vitamin E dan asid folik. (Mineral selenium dan zink boleh meningkatkan jumlah sperma, juga.) Oleh kerana kekurangan asid folik sering berkaitan dengan bilangan sperma atau kualiti sperma rendah pada lelaki, mengambil suplemen asid folik boleh meningkatkan jumlah sperma yang sihat.

Vitamin C dan vitamin B12 adalah baik untuk jumlah sperma, motilitas dan kualiti. Kekurangan vitamin C yang serius boleh menyebabkan sperma rosak, manakala vitamin B12 dikenali untuk menggalakkan DNA sihat.

sumber: how

Punca Ketidaksuburan Lelaki
  1. pengeluaran sperma yang tidak mencukupi oleh testis
  2. Motilitas sperma rendah
  3. varicocele (urat diluaskan dalam skrotum)
  4. testis undescended / testis
  5. Pendedahan kepada xenoestrogen yang berlebihan (estrogen alam sekitar) 
  6. Penyakit berjangkit daripada epidydimis (tiub simpanan untuk sperma), testis, vesikel seminal, uretra, prostat atau vas; prostatik benigna hipertropi (pembesaran)
  7. Endokrin (kelenjar) penyakit yang menjejaskan hipotalamus, pituitari, tiroid, adrenal dan testis (DHEA contohnya rendah dan tahap testosteron yang rendah)
  8. Keabnormalan kongenital
  9. Urethral kepada peringatan
  10. Kekurangan zat makanan, terutama kekurangan protein

Apa yang dicadangkan untuk kesuburan ialah dengan mengambil suplemen tambahan

Bagi lelaki, nutrien tambahan yang paling penting untuk meningkatkan kesuburan adalah vitamin C dan zink. Vitamin C (2,000 hingga 6,000 miligram setiap hari) membantu mengurangkan sperma daripada pembungkusan materi atau melekat bersama-sama, sekali gus meningkatkan peluang untuk kesuburan.
Zinc (100 hingga 200 mg setiap hari) telah ditunjukkan untuk meningkatkan tahap testosteron, jumlah sperma dan motilitas sperma. Sumber zink tinggi termasuk tiram, daging organ, daging lembu tanpa lemak, ayam belanda, kambing, herring, germa gandum, kekacang dan kacang.
Arginine adalah asid amino badan menghasilkan dari pencernaan protein. Ia didapati dalam jumlah yang tinggi di kepala sperma. Walaupun tidak terdapat sebagai tambahan di Kanada, arginina telah terbukti membantu kiraan sperma yang rendah dan motilitas miskin. Dalam dos yang tinggi, arginina juga merupakan dilator kuat arteri, yang membawa kepada ereksi yang lebih baik. Sumber makanan arginina termasuk kacang, coklat, daging, ayam, ikan dan tenusu.
Nutrien lain yang telah ditunjukkan untuk meningkatkan kiraan sperma termasuk asid lemak perlu (9 hingga 12 gram setiap hari), kromium (1,000 mcg setiap hari), selenium (200 mcg setiap hari), tembaga (2 mg setiap hari), vitamin E (800 IU setiap hari) , koenzim Q10 (400 mg setiap hari) dan vitamin B-kompleks (50 mg setiap hari), terutamanya vitamin B12 (1,000 mcg setiap hari). 6. Cuba pembantu herba
sumber : alive
sila layari disini untuk set kesuburan shaklee..
Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^


Penangan Vivix Shaklee…Panasss….

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Salam kenal semua pembaca…

Apa rasa bila makan vivix ni yer???Mungkin bagi setiap orang tu kesannya berbeza..suami saya yang baru mencuba minggu lepas vivix ni takder pula cakap panas!!!..Mungkin badan dia dah biasa dengan suplemen kot..hihi..

Saya ingin berkongsi cerita pengguna kami yang menggunakan vivix ni..macam saya cakap tindakbalas berbeza setiap orang..Pn Hani Niza ni pula baru try dan dia rasa berbeza sangat penerimaan badan dia..Jom baca kisahnya..

Ini cerita Pn Hani Zaha,


Sempena promosi Vivix Shaklee bulan lepas, saya turut tak ketinggalan untuk membeli untuk diri sendiri dan en asben serta mak saya yang memang makan Vivix. So untuk mak, kira dah masuk botol ke-2 lah, but untuk en asben dan saya, kira ni kali pertama kami try la. Walaupun kali pertama, tapi saya terus beli 2 botol sebab alang-alang tengah murah kan….ᕙ( ^ₒ^ c)


So kisahnya, kami pun mula lah mengamalkan makan Vivix ni sebelum tido. En asben yang mula makan dulu sebab dia dapat dulu Vivix…Yelah, kan saya yang hadiahkan sempena besday dia tu…Sayang punya pasal kan hehehehe…So dia pun makan la dengan patuhnya, tanpa komplen pape pun (sebab en asben ni memang jenis x suka komplen)….

Dalam seminggu lepas tu, saya pun stat amik…Hohoho…Saya sangat terkejut dengan kesan yang saya terus rasa…Nak tau apa kesannya??? (⊙.⊙(☉_☉)⊙.⊙)

Badan terasa panas….Berpeluh-peluh…Rasa macam baru marathon 10km..Perggghhhh…Memang kena duduk dalam aircond jelah kalo lepas makan Vivix ni…

Kalo kena gayanya, memang terdetoks habislah semua toksin-toksin dalam badan saya ni…..Senang la gini, tak payah dah makan Alfalfa hehehe…Disebabkan itu, saya perlu minum air masak sebanyaknya untuk mengelakkan badan saya dari dehydrate. Kang habis kering plak semua cecair dalam badan saya ni kan, susah plak huhuhu

N now, lepas dekat seminggu kami amalkan, dah kurang rasa panas dan berpeluh tu. Maybe yang panas tu jugak adalah merupakan tanda-tanda “healing crisis” yang memang biasa terjadi apabila kita mula mengambil sesuatu suplemen. Boleh baca dengan lebih lanjut dalam kupasan saya di sini.

Alhamdulillah juga, kini kaki kanan saya yang mengelupas dan gatal-gatal akibat tdo aircond dan mandi kolam renang di PNB Darby Park yang berklorin & bergaram itu kini dah mula baik. Tak de dah la saya tergaru-garu kat kaki tu. Yelah, garu banyak-banyak kang, habis berparut plak..x cun la kan…(╥﹏╥). Dan saya perasan pori-pori kat muka en asben pun dah berkurang..horeyyy….Kompen la ensem abis raya nanti hihihi…InshaAllah…

credit:hani zaha
Ini pula cerita dari perkongsian group kami di Whatsapp …

Jika anda ingin kelihatan cantik, segar dan awet muda, JANGAN LUPA dapatkan sebotol Vivix Shaklee HARI INI JUGA ya!!!…≧◠◡◠≦✌


Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^

[TESTIMONIAL] Bacaan Glukosa turun, Seawal 7 hari selepas mengambil Vivix

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam kenal semua pembaca…
Main symptoms of diabetes

Apakah Diabetes? Apa yang menyebabkan Diabetes?

Diabetes , sering dirujuk oleh doktor sebagai penyakit kencing manis , menggambarkan sekumpulan penyakit metabolik di mana seseorang mempunyai gula darah tinggi (gula dalam darah), sama ada kerana pengeluaran insulin yang tidak mencukupi, atau kerana sel-sel badan tidak bertindak balas dengan baik terhadap insulin, atau kedua-duanya.
Pesakit dengan gula darah tinggi biasanya akan mengalami polyuria (kerap membuang air kecil), mereka akan menjadi semakin dahaga (polydipsia) dan lapar (polyphagia). 

Terdapat tiga jenis diabetes: 

1) Jenis Diabetes 1 
Badan tidak menghasilkan insulin. Sesetengah orang mungkin merujuk kepada jenis ini sebagai diabetes bergantung kepada insulin , diabetes juvana , atau di peringkat awal diabetes . Kira-kira 10% daripada semua kes diabetes jenis 1. Pesakit diabetes jenis 1 perlu mengambil suntikan insulin sepanjang hayat mereka. 

2) Diabetes Jenis 2 
Badan tidak menghasilkan insulin yang cukup untuk fungsi yang sepatutnya, atau sel-sel dalam badan tidak bertindak balas terhadap insulin (rintangan insulin). Kira-kira 90% daripada semua kes-kes diabetes di seluruh dunia adalah dari jenis . Sesetengah orang mungkin tidak dapat mengawal gejala-gejala diabetes jenis 2 mereka dengan mengurangkan berat badan, mengikuti diet yang sihat, melakukan banyak latihan dan pemantauan paras glukosa darah mereka.

Walau bagaimanapun, diabetes jenis 2 biasanya penyakit yang progresif – ia beransur-ansur menjadi lebih teruk – dan pesakit mungkin akan berakhir perlu mengambil insulin, biasanya dalam bentuk tablet. orang yang berlebihan berat badan dan obes mempunyai risiko yang lebih tinggi mendapat diabetes jenis 2 berbanding dengan mereka dengan berat badan yang sihat.

3) Gestational Diabetes
Jenis ini memberi kesan kepada wanita semasa mengandungAda wanita yang mempunyai tahap yang sangat tinggi glukosa dalam darah mereka, dan badan-badan mereka tidak dapat menghasilkan insulin yang cukup untuk mengangkut semua glukosa ke dalam sel mereka, menyebabkan tahap glukosa yang semakin meningkat secara beransur-ansur. Diagnosis diabetes gestasi dibuat semasa mengandung. Majoriti kencing manis semasa mengandung, pesakit boleh mengawal kencing manis mereka dengan senaman dan pemakanan.

Antara 10% hingga 20% daripada mereka akan perlu mengambil beberapa jenis darah glukosa kawalan ubat-ubatan. Tidak dikenal pasti atau diabetes gestasi tidak terkawal boleh meningkatkan risiko komplikasi semasa bersalin.

Bayi boleh menjadi lebih besar daripada yang sepatutnya. Saintis dari Institut Kesihatan Kebangsaan dan Universiti Harvard mendapati bahawa wanita sebelum hamil mengamalkan diet lemak tinggi dalam lemak haiwan dan kolesterol mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk diabetes gestasi, berbanding dengan rakan-rakan mereka yang makanan yang rendah kolesterol dan lemak haiwan.

baca lanjut : Medical News Today
Apa yang Shaklee boleh bantu dengan pesakit diabetes ini???? Kita ada Set untuk pesakit Diabetes..tetapi siapa yang malas nak makan banyak vitamin jenis tablet ni boleh cuba Vivix, ia berbentuk cecair, warna merah pekat..kami gelarnya Sirap Tonik Ajaib Shaklee..Kami ada testimoni menarik untuk dikongsikan bersama anda…sila baca selanjutnya dibawah ye..:)
Feedback dari customer #VIVIX warga emas…
hari pertama – hari ketiga – check diabetis tiada perubahan bacaan 20-22 badan cepat letih & rasa nak tidor ja
hari ke 4 hingga ke 7 – badan mula rasa bertenaga, check diabetes (18-15)
yang paling best senang nak membuang, sebelum ni mmg terpaksa ambil ubat doktor sebab xmembuang, perut rasa segah. Lenguh badan pun dh kurang
Seawal 7 hari dh dapat kesan yg positif… Alhamdulillah kita berikhtiar… kesembuhan itu Hak Allah…

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
PROMO NOV 2013 : VIVIX
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

✎ PERCUMA 1 botol Vivix dengan pembelian 6 botol Vivix (bernilai RM475 harga pasaran)
✎ PERCUMA keahlian Shaklee seumur hidup (bernilai RM65)
✎ PERCUMA 2 botol CoQ Health Plus (bernilai RM248 harga pasaran)
✎ PERCUMA kos penghantaran (bernilai RM10)
✎ CASH rebate Dec 2013 (bernilai RM250)

Wahhhhhh !!! Teruja kan ?? Penjimatan sehingga lebih RM1000 !!!
Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^

[TESTIMONIAL] Keputihan tiada, badan cergas dengan Vivix Shaklee

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam kenal semua pembaca…

Mengikut kajian pakar kesihatan kelamin, 99.9% wanita menghidap penyakit keputihan akibat jangkitan kulat candida yang terdapat pada dubur dan juga faraj wanita. Jangkitan boleh disebabkan oleh sikap tidak prihatin atau cermat wanita di dalam soal kebersihan anggota sulit mereka.
Memakan antibiotik untuk jangka masa lama juga boleh membunuh bakteria semula jadi dalam faraj dan mendedahkan faraj kepada jangkitan dari luar. Wanita hamil dan mengidap penyakit kencing manis mudah dijangkiti kulat candida.  

Pengeluaran lendir keputihan dari kemaluan tidak semestinya menandakan penyakit. Disebaliknya ia mungkin adalah proses biasa bagi seorang wanita. Lendir dikeluarkan oleh faraj dan pangkal rahim untuk melindungi sel-sel dan saluran dinding faraj. Tanpa lendir ini, sel-sel ini akan menjadi kering dan rosak. 

Kebiasaannya sifat dan rupa lendir atau keputihan itu adalah jernih , cair tanpa berbau dan tidak diiringi rasa gatal. Lendir yang berwarna putih dan pekat, kelihatan seperti nanah, berbau busuk serta diiringi rasa gatal-gatal pada sekeliling faraj. Adakalanya warna lendir itu berwarna kemerahan atau coklat kerana bercampur darah. Ia menandakan yang faraj dan sistem peranakan anda telah dijangkiti oleh bakteria. 
ini testimoni pengguna yang mengamalkan Vivix untuk mengatasi masalah keputihan beliau..Alhamdulillah puan ini sudah bebas dari masalahnya..

dpt feedback dr customer yg beli vivix isnin lepas… dia menghadapi masalah keputihan & keletihan yang teruk…lepas solat isya’ terus lena… hr ke 3 ambil vivix… keputihan keluar byk dr biasa sampai kan berketul2… tp hr ke 5 terus tiada langsung keputihan. .. badan rasa lebih bertenaga. 
credit : Takdir

Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^