[PROMOSI] KOMBO OMEGAGUARD PASTI MENARIK HATI ANDA!

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam kenal semua pembaca…
Walaupun promosi OMEGAGUARD telah lama berakhir, tetapi KOMBO OMEGA ini masih lagi valid! Cuma harga dah tak serendah dulu, sebab harga Omegaguard dah kembali normal (tu la siapa suruh tak beli masa time promo?).. hehe.. Tapi jangan risau, HARGA MENARIK tetap menanti anda!!! ❥ orang kata BETTER LATE THAN NEVER! ❥

Dapatkan salah satu COMBO OmegaGuard ini SEKARANG dan dapatkan harga menarik daripada kami!


Ini apa kata mereka yang telah pun mengambil OMEGA GUARD!
✔ “seronok amik omega ngan lecithin ni sebab lelemaks senang terbakar!”
✔ “perkembangan anak saya semakin baik lepas amalkan omega ngn mealshake.. senang belajar, demam pun dah jarang tak macam dulu”
✔ “eh nak gtau.. mak sy nya sakit lutut dah kurang tau.. terima kasih ajht dan omega!”
✔ “awk nak tau husband sy kata kulit sy makin mulus dan berseri tau lepas makan gla ngn omega! nnt nk beli lagi!”
✔ “alhamdulillah, gout ayah sy dah kurang dh, sis.. terima kasih sbb suggest omega dengan alfalfa!”


Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^



[INFO] Suplemen untuk Asthma di Kalangan Kanak-kanak

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Salam kenal semua pembaca…
Data 2001-2010 mendedahkan bahawa kes asma meningkat ke tahap tertinggi di Amerika Syarikat, terutamanya di kalangan kanak-kanak, laporan Pusat Kawalan Penyakit. Dicirikan oleh keradangan saluran udara dan menyebabkan peningkatan pengeluaran radikal bebas yang merosakkan, asma mewujudkan tekanan oksidatif ke seluruh badan. Suplemen tambahan dengan minyak ikan dan antioksidan boleh membantu mengawal keradangan dan mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas, menurut satu kajian 2005 dalam “Redox Report.”
Isi Minyak Ikan (Fish Oil)
Asid lemak Omega-3, EPA dan DHA yang terdapat dalam minyak ikan berkesan menghalang pembentukan sel-sel radang dalam badan. Oleh itu, suplemen omega-3 terbukti memberi manfaat untuk asma, penyakit yang amat radang. Satu kajian yang diterbitkan pada tahun 2000, dalam “Eropah pernafasan Journal,” mendapati bahawa Omega-3 tambahan bertambah baik dengan ketara keradangan saluran udara dan juga menurun skor asma pada kanak-kanak. Anda boleh berikhtiar dengan OmegaGuard Shaklee seperti ibu ini juga..

Vitamin C
Vitamin C adalah vitamin antioksidan yang boleh berfungsi untuk mengurangkan radikal bebas yang merosakkan, juga dikenali sebagai oksida, di dalam badan. Peningkatan pengeluaran oksidan berkait rapat dengan pathophysiology asma, menurut kajian yang disiarkan dalam “International Archives of Allergy and Immunology.”  Kajian yang diterbitkan dalam  “Epidemiologic Reviews”  pada tahun 2001 mencadangkan pengambilan yang tinggi vitamin antioksidan C boleh mengurangkan gejala yang dikaitkan dengan asma dan meningkatkan fungsi paru-paru secara keseluruhan. 
sumber : Livestrong

PROMOSI OMEGAGUARD BULAN DISEMBER!!!

(1) Buy 1 OmegaGuard 

(2) Twin Pack (2 OmegaGuard) 

(3) Tripple Pack (3 OmegaGuard) 

(4) Kid’s Set: Meal Shake + OmegaGuard 

(5) Joint Set: OmegaGuard + JHT + Oste 

(6) Buy Any FullPack with 1 OmegaGuard 

(7) Buy Any FullPack worth RM150, add-on OmegaGuard @ RMxx only. 

(8) “Buy 6 + Free 1 + FREE MEMBERSHIP”.
Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^



[INFO] VITAMIN TERBAIK UNTUK MEMPERKUKUHKAN SISTEM IMUN

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam kenal semua pembaca…

Sistem imun badan kita memikul tanggungjawab yang besar. Ia berfungsi 24 jam sehari, tidak pernah mengambil rehat dan adalah pertahanan penting melawan penyakit dan jangkitan

Sistem imun terdiri daripada satu rangkaian sel-sel, tisu-tisu dan organ-organ yang bekerja di badan anda untuk melindungi anda daripada pelbagai organisma berbahaya, seperti bakteria dan virus. Penyelenggaraan sistem imun yang sihat melibatkan tabiat penjagaan diri dan diet seimbang yang kaya dengan nutrien, seperti vitamin. Vitamin bekerja bersama-sama untuk memastikan anda sihat, dan vitamin dengan aktiviti antioksida yang memainkan peranan penting dalam mengukuhkan sistem imun anda.

Vitamin Antioksidan
Antioksidan adalah bahan yang melindungi sel-sel anda daripada kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas. Apabila badan memproses makanan ke bawah, pengoksigenan – atau oksigen memasuki sel-sel anda – berlaku, dan proses semula jadi ini membentuk hasil sampingan sebatian yang berkeliaran dengan bebas kepada sel-sel yang berbeza dan organ-organ. Radikal bebas juga terbentuk apabila anda menghidu bahan pencemar dari persekitaran atau toksin daripada makanan. Sebatian radikal bebas menyebabkan kemudaratan sel dan keradangan jika anda tidak mempunyai cukup antioksidan untuk meneutralkan mereka dan mengelakkan kerosakan. Vitamin A, C dan E berfungsi sebagai antioksidan untuk melindungi dan menguatkan sistem imun anda.
Vitamin A
Vitamin A memainkan peranan dalam mengukuhkan sistem imun anda dengan membantu dalam pembentukan sel-sel darah putih, yang memusnahkan menyerang virus atau bakteria. Vitamin A juga melindungi mata anda, usus, saluran kencing dan sistem pernafasan. Anda boleh mendapatkan semua vitamin A yang anda perlukan setiap hari daripada makanan, termasuk lobak merah, bayam, kentang manis, mangga atau tenusu. Dos harian yang disyorkan untuk orang dewasa adalah 700-900 mcg. Jika anda mengambil vitamin tambahan A, JANGAN melebihi 3,000 mcg sehari untuk risiko ketoksikan, termasuk yang abnormal hati atau gangguan sistem saraf.

Vitamin C
Vitamin C merangsang pengeluaran dan fungsi neutrofil, sejenis sel darah putih yang memusnahkan bakteria. Vitamin ini melindungi sel-sel imun yang sihat melalui aktiviti antioksidan dan juga diperlukan untuk membina kolagen baru untuk tendon anda dan saluran darah. Dos harian yang disyorkan vitamin C untuk orang dewasa ialah 75 hingga 90 mg, dengan had tidak melebihi 2,000 mg. Sumber makanan termasuk buah-buahan sitrus, brokoli dan buah beri. 

Vitamin E
Vitamin E adalah antioksidan yang menghalang pembentukan molekul oksigen reaktif, yang membenarkan kerosakan radikal bebas. Vitamin E juga terlibat dalam mengawal selia fungsi sistem imun, tetapi penyelidikan sedang dijalankan untuk menentukan kesan yang tepat vitamin ini ke atas sistem imun. Sumber pemakanan termasuk telur, sayur-sayuran berdaun hijau, minyak sayur-sayuran dan kekacang. Pengambilan harian yang disyorkan vitamin E untuk orang dewasa adalah 15 mg, dengan had sehingga 1,000 mg. Penggunaan tinggi dos vitamin E boleh menyebabkan pendarahan, 


Read more: LIVESTRONG

Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^


[INFO] The Mega Benefits of Omega-3’s

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam kenal semua pembaca…
Kajian menyeluruh menunjukkan bahawa Omega-3 lemak mengurangkan keradangan, membantu untuk mencegah penyakit radang seperti penyakit jantung dan artritis. Selain warding keradangan, omega-3 ini juga penting untuk otak, memberi kesan tingkah laku dan fungsi kognitif, dan sangat perlu semasa perkembangan janin. Kajian menyeluruh menunjukkan bahawa Omega-3 lemak mengurangkan keradangan, membantu untuk mencegah penyakit radang seperti penyakit jantung dan artritis. Selain keradangan, omega-3 ini juga penting untuk otak, memberi kesan tingkah laku dan fungsi kognitif, dan sangat perlu semasa perkembangan janin. 

Menurut University of Maryland Medical Center (UMM), omega-3 boleh juga: 
✎Meningkatkan kesihatan arteri dengan membantu untuk mengurangkan pembentukan plak dan darah beku dalam arteri yang membawa kepada otak.
✎Meningkatkan kolesterol dengan merendahkan trigliserida dan meningkatkan HDL (kolesterol baik) peringkat. Manfaat ini datang terutamanya daripada DHA dan EPA. 
✎Meningkatkan kesihatan sendi dengan mengurangkan kelembutan sendi dan kekejangan yang dikaitkan dengan artritis dan osteoartritis .
✎Meningkatkan kesihatan tulang dengan positif memberi kesan tahap kalsium badan, mengurangkan kadar kehilangan tulang.
✎Meningkatkan kesihatan mental dengan membantu untuk melindungi sel-sel saraf di dalam otak, yang membolehkan sel-sel saraf untuk lebih berkomunikasi dengan satu sama lain. Orang yang kekurangan omega-3 ini boleh mengalami kemurungan , gangguan bipolar, skizofrenia, gangguan makan, dan ADHD.
✎Meningkatkan kesihatan kulit dengan membantu untuk mengurangkan gejala-gejala yang berkaitan dengan gangguan kulit seperti jerawat dan psoriasis.
✎Meningkatkan kesihatan usus dengan mengurangkan keradangan usus, membantu mengurangkan gejala penyakit Crohn dan kolitis ulser.
✎Meningkatkan kesihatan paru-paru dengan mengurangkan keradangan dalam penyakit seperti asma. 
✎Meningkatkan kesihatan haid dengan mengurangkan kesakitan yang dikaitkan dengan PMS dan haid.
✎Membantu mencegah kanser Kolon, payudara dan prostat 

Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^



[INFO] Memahami Kuasa Omega-3 Kepada Kesihatan

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam kenal semua pembaca…

Terdapat tiga jenis asid lemak yang secara kolektif itu dirujuk sebagai omega-3: 
ALA (alpha-linolenic acid), EPA (eicosapentaenoic), and DHA (docosahexaenoic acid). mereka adalah sangat penting untuk kesihatan anda. Omega-3 adalah asid lemak “penting”, kerana mereka diperlukan untuk kesihatan dan mesti dimasukkan ke dalam diet anda (kerana tubuh manusia tidak boleh mengeluarkan Omega-3 dengan sendiri)

Faedah Mega Kesihatan 
Kajian menyeluruh menunjukkan bahawa Omega-3 lemak mengurangkan keradangan, membantu untuk mencegah penyakit radang seperti penyakit jantung dan artritis. Selain mengurangkan keradangan, omega-3 ini juga penting untuk otak, memberi kesan tingkah laku dan fungsi kognitif, dan sangat perlu semasa perkembangan janin. Adakah mungkin bahawa satu nutrien boleh menyediakan banyak faedah?
Hubungan antara omega-3 dan kesihatan pertama kali dilihat pada 1970-an. Ahli-ahli sains mendapati bahawa populasi Inuit di Greenland mengurangkan kadar penyakit jantung, artritis reumatoid dan penyakit lain walaupun mereka makan pemakanan yang tinggi lemak dan tinggi kolesterol . Para penyelidik hipotesis bahawa jenis lemak – laut yang diperolehi – mungkin memainkan peranan. Sejak itu, kajian demi kajian telah mengesahkan bahawa Omega-3 dalam ikan mempunyai kesan yang kuat untuk mengurangkan penyakit jantung 

Kedua-dua yang paling kuat omega-3 asid lemak yang dikenali sebagai asid docosahexaenoic (DHA) dan asid eicosapentaenoic (EPA). Mereka biasanya ditemui dalam nisbah 50:50 atau 60:40 di ikan . Asid lemak adalah nutrien penting dan masukkan membran sel setiap dalam tubuh manusia, yang bertindak sebagai pelincir sel, meningkatkan fleksibiliti dan komunikasi antara sel-sel, dan membantu metabolisme sel dan gen.
Kepekatan tertinggi omega-3 adalah di dalam otak dan sistem saraf. Asid lemak yang perlu untuk berfungsi optimum neuron, melindungi sel-sel, mengurangkan kematian sel saraf dan meningkatkan penyelidikan transmission. Kajian menunjukkan omega-3 boleh meningkatkan tahap serotonin kimia otak dan dopamin, mengurangkan kemurungan dan keganasan.

Omega-3 juga boleh memperbaiki keadaan seperti gangguan dwipolar dan skizofrenia.

Kepadatan tulang juga boleh dipertingkatkan dengan pengambilan omega-3 . “Osteoporosis adalah lebih rendah dalam populasi yang makan lebih ikan, seperti orang Asia, jika dibandingkan dengan orang Eropah yang makan lebih makanan yang mengandungi kalsium,” kata Bruce Watkins, profesor pemakanan di Purdue University. Mekanisme tidak difahami sepenuhnya, tetapi omega-3 boleh membantu pembentukan tulang sokongan.

Kulit juga boleh mendapat manfaat dari Omega-3 juga.The Greenland dengan penduduk Inuit mendapati mereka tidak mengalami banyak psoriasis, penyakit kulit yang menyebabkan keradangan menyakitkan, kemerahan dan bersisik. Kajian makmal telah mendapati bahawa Omega-3 menyekat hyperproliferation sel-sel kulit, yang menyebabkan psoriasis merebak. Apabila penyelidik menguji kesan omega-3 ke atas mereka dengan psoriasis, selepas 10 minggu, 60 peratus daripada subjek mengalami penurunan dalam bidang kulit yang terjejas oleh keadaan dan penurunan dalam percambahan sel dan keradangan kulit.

Penyelidikan baru adalah mencari kesan omega-3 untuk menghalang pembiakan sel-sel kanser di payudara, prostat dan kolon. Ini adalah kawasan baru penyelidikan yang belum diuji secara meluas. Tetapi, satu kajian baru mendapati pesakit kanser payudara bertindakbalas lebih baik dengan kemoterapi dan kanser adalah kurang cenderung untuk merebak apabila pesakit diberi omega-3 asid lemak. Dan, terdapat bukti epidemiologi bahawa lelaki yang makan lebih ikan mempunyai risiko yang lebih rendah untuk kanser prostat.

Terdapat juga bukti bahawa Omega-3 boleh membantu mencegah penyakit kencing manis Jenis 2 dan meningkatkan kesan diabetes dengan mengurangkan rintangan insulin.

U.S. Food and Drug Administration baru-baru ini meluluskan omega-3 untuk formula bayi kerana bukti kukuh bahawa ia meningkatkan kognisi dan fungsi visual kanak-kanak. (Susu ibu Seorang ibu menyediakan secara semulajadi, terutamanya apabila ibu kerap makan ikan.)

Penyakit keradangan seperti artritis reumatoid, ulser kolitis dan penyakit Crohn juga boleh dikurangkan dengan suplemen omega-3.

sumber : livescience
Perbezaan OmegaGuard Shaklee dengan Jenama lain di pasaran..Shaklee mementingkan Omega-3 iaitu DHA dan EPA bukannya lemak ikan..


Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^



[INFO] Nutrien Penting Untuk Perkembangan dan Kesihatan Kanak-Kanak

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam kenal semua pembaca…
Kanak-kanak sedang membesar memerlukan nutrien penting bagi membantu tumbesaran yang sihat dan cergas. Jangan abaikan nutrien berikut agar anak anda tidak tergolong dalam kelompok kanak-kanak yang tidak sihat.


1. Kalsium
Dia perlukan kalsium kerana ia sangat penting untuk tumbesaran tulang dan giginya. Sumber kalsium boleh anda peroleh daripada produk tenusu, brokoli, kekacang dan jus oren segar.
2. Vitamin A
Vitamin ini diperlukan untuk kesihatan matanya. Ia membolehkan mata berfungsi dengan baik terutamanya apabila berubah daripada keadaan gelap – terang atau sebaliknya. Vitamin A juga berperanan membantu perkembangan sel dan tisu tubuhnya serta meningkatkan daya tahan tubuh dalam melawan jangkitan. Jadi beri anak anda makan telur, lobak merah dan keledek.
3. Zat besi
Anak anda perlukan zat besi untuk membantu darah mengangkut oksigen ke dalam sel tubuh dan pada masa yang sama memastikan sistem imunisasi berfungsi dengan baik, Kekurangan zat besi boleh mengakibatkannya kurang darah dan mudah letih. Ia boleh didapati daripada makanan seperti daging merah, ayam, ikan dan kekacang.
4. Serat
Serat sangat penting dalam membantu usus si kecil berfungsi dengan sempurna selain daripada mengelakkannya daripada menghidap diabetes. Sumber makanan yang mengandungi serat adalah seperti buah-buahan, sayur-sayuran, bijirin dan oat.
5. Vitamin C
Vitamin C diperlukan kerana ia bahan antioksidan yang dapat meningkatkan keupayaan salur darah, menyembuhkan luka dan melawan jangkitan. Ia turut membantu memendekkan jangka masa serengan selesema. Sumber vitamin C boleh diperoleh daripada buah-buahan sitrus dan strawberi.

Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^

maklumat lanjut, boleh PM Nord di page Miracle Vitamins   
direct emel, [ nord.miraclevitamins@gmail.com ] 
  sms / whatsapp [ 012-2050258 ]    
pasti ada sesuatu yang istimewa untuk rakan blog miraclevitamins.blogspot.com!!

[TESTIMONIAL] Bronkitis Hilang Dengan Pengambilan Nutriferon, OmegaGuard dan Mealshakes Shaklee

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Salam kenal semua pembaca…


Bronkitis ialah radang selaput lendir bronkus iaitu saluran udara yang membawa aliran udara daripada trakea ke dalam paru-paru.

Ia menyebabkan saluran pernafasan sempit serta hilang fungsi mengembang dan menguncup. Penyakit ini sering berlaku pada kanak-kanak, terutama yang ada sejarah keluarga menghidap lelah.

Bronkitis boleh dibahagikan kepada dua kategori iaitu akut dan kronik. Bronkitis akut mungkin dialami dalam tempoh tiga hari hingga tiga minggu, manakala bronkitis kronik boleh berlarutan hingga tiga bulan dan menyerang kembali selama dua tahun atau lebih.

Gejala umum bronkitis akut ialah batuk dengan kahak atau tidak, demam ringan (kurang daripada 38° Celsius), hidung tersumbat, sakit tekak, radang selaput dada, sakit otot dan lesu. Kira-kira 90 peratus penyebab bronkitis akut ialah virus, manakala selebihnya disebabkan bakteria.

Penyakit ini menyebabkan pesakit mengalami batuk berkahak tidak mengira masa, tetapi lebih kerap berlaku pada waktu pagi. Individu terbabit juga sukar bernafas dan sesak dada selain berbunyi ketika menarik nafas.

Batuk terhasil daripada tekanan bagi mengusir lebihan lendir dalam paru-paru. Bronkitis kronik diubati mengikut gejala ditunjukkan pesakit.

Ubat bronkodilator akan diberi untuk merawat bronkitis yang seharusnya membuka saluran pernafasan bagi memudahkan pesakit bernafas.

Ubat antipiretik-analgesik yang ringan akan diberi doktor bagi melegakan sakit otot, manakala aspirin atau parasetamol untuk mengubati demam. Ubat batuk diperlukan untuk melegakan batuk dan mengeluarkan kahak.Jangkitan kuman paru-paru boleh menjadi sangat serius dalam masa yang singkat terutamanya di kalangan kanak-kanak kecil. Kanak-kanak boleh mengalami kekurangan air (dehidrasi) atau kekurangan oksigen. Kanak-kanak yang mengalami tanda-tanda berikut perlu dimasukkan ke hospital iaitu pernafasan laju, sukar untuk bernafas , bibir menjadi biru, batuk berdarah dan tidak boleh makan atau minum atau tidak kencing. Jangkitan kuman ini boleh membahayakan nyawa.

Simptom

♦ Demam panas
♦ Batuk dengan atau tanpa kahak
♦ Sakit dada
♦ Tiada selera makan, tidak mahu makan
♦ Rasa tidak sihat, sering merengek
♦ Pernafasan laju atau susah bernafas
♦ Muntah atau cirit-birit

Rawatan

Kanak-kanak yang mengalami jangkitan kuman ini disebabkan oleh bakteria, antibiotik akan diberi oleh doktor. Bagaimanapun, jika jangkitan kuman di paru-paru ini berlarutan atau menjadi kritikal, anak anda perlu dimasukkan ke hospital untuk mendapatkan oksigen, antibiotik dan sokongan perubatan yang lain.

Dalam pada itu, pencegahan awal untuk mengelak jangkitan kuman boleh dilakukan seperti amalan kebersihan diri, persekitaran yang baik dan meneruskan penyusuan susu ibu. Alternatif lain pencegahan awal ibu bapa boleh mendapatkan vaksin melalui hospital swasta untuk meningkatkan imun anak anda. Vaksin seperti vaksin batuk kokol (pertussis) dan demam campak (measles), Vaksin influenza dan Vaksin pneumococcal merupakan pengambilan imunisasi boleh mencegah jangkitan kuman di paru-paru.
Testimoni Pengguna 


Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
^_^

maklumat lanjut, boleh PM Nord di page Miracle Vitamins   
direct emel, [ nord.miraclevitamins@gmail.com ] 
  sms / whatsapp [ 012-2050258 ]    
pasti ada sesuatu yang istimewa untuk rakan blog miraclevitamins.blogspot.com!!