[TIPS] Kenapa Tubuh Kita Perlukan Protein???

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam kenal semua pembaca…
Untuk apa anda perlukan protein? Berapa banyak protein yang anda perlukan? Adakah pengambilan protein yang tinggi selamat untuk buah pinggang anda? Apakah sumber terbaik protein?
Kenapa Anda Perlu Protein? Protein adalah membina sel baru. Otot, kulit, rambut semuanya diperbuat daripada protein. 

Faedah keperluan protein harian kepada anda:
♕ Membina otot. Oleh kerana anda memerlukan protein untuk membina otot , makan protein yang mencukupi akan memastikan badan anda mempunyai apa yang diperlukan untuk membina yang baru.
♕ Mengekalkan otot. Tubuh akan mendapatkan protein yang diperlukan untuk meningkatkan pemulihan otot dan mencegah kerosakan otot daripada bersenam.
♕ Kehilangan Lemak. Protein mempunyai kesan thermic tertinggi: badan anda membakar lebih banyak kalori untuk mencerna protein daripada karbohidrat atau lemak. Anda juga berasa kenyang lebih lama selepas makan hidangan yang kaya dengan protein. Kedua-dua membantu kehilangan lemak .

Mitos Protein. Berikut adalah beberapa MITOS tentang protein yang anda dengar mungkin juga dari kawan-kawan atau sumber lain
♕ Protein tidak sihat untuk buah pinggang anda. Tidak ada data yang menunjukkan bahawa pengambilan protein yang tinggi menyebabkan bermulanya disfungsi buah pinggang di kalangan orang dewasa yang sihat. 
♕ Protein Punca Berat Badan Meningkat. Meningkatkan pengambilan protein anda atau minum whey shake tidak akan membuat anda menambah berat badan melainkan anda meningkatkan pengambilan kalori harian anda. 
♕ Anda Boleh Digest Max 30g Protein / Meal. Badan anda boleh mencerna & menyerap cukup banyak apa sahaja yang anda makan.

Bagaimana nak bina otot dengan protein???


Saya akan memberikan anda satu contoh menggunakan sebutan nisbah di atas: Apabila bicara ttg protein, seseorang harus mengambil jumlah protein yang mencukupi iaitu “1 gram per paun berat badan “. Jadi, jika saya 170 lbs., Saya perlu mengambil kira-kira 170 gram protein / hari jika saya ingin membina jisim otot.

Tetapi anda tidak boleh mengambil semua sumber protein anda hanya daripada makanan tambahan. Saya cadangkan anda membahagikan separuh sumber protein anda dan anda akan mendapat GABUNGAN yang sempurna. 85 gram protein daripada makanan pepejal, dan 85 gram lagi dari makanan tambahan @ suplemen. Dan dengan cinch shake@ESP shaklee yang mempunyai purata 14-16 gram setiap kira-kira 3 sudu protein sehari, pada pendapat saya agak munasabah untuk anda membina protein dengan sempurna..

Cinch Shake Mix

ESP 

Atas sebab ini saya cadangkan cinch shake @ ESP Shaklee, sumber protein TERBAIK jika yg ingin kurus dan membina otot dalam set inch loss weight..^-^

Disclaimers* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Nak order dgn HOTT PRICEEEE?
Jamin harga meletoppp!
≧◠◡◠≦✌

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s